مرادعلی تاتار روز پنجشنبه درحاشیه آیین غرس نهال به مناسبت هفته منابع طبیعی افزود:اهمیت و توجه به طبیعت و منابع خدادادی محیط زیست یک وظیفه است و باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود.
وی اظهار داشت: بشر و حیات بدون در نظر گرفتن منابع طبیعی امری محال است و ما باید در راستای حفظ حیات طبیعت و محیط زیست شهرستان تلاشی مضاعف داشته باشیم.
نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: امروز به مناسبت گرامیداشت این آیین سبز ۸۰۰ اصله نهال در سطح ۲ هکتار غرس شد.
رییس منابع طبیعی قصرشیرین هم گفت: از مجموع ۱۷ هزار اصله نهالی که غرس می شود ۲ هزار اصله نهال دیگر بین نیروهای نظامی مستقر در منطقه و مردم شهرستان گذاشته می شود.
وی در ادامه گفت: امسال با برگزاری پویش نهال کاری همگانی برای ایران اسلامی که از ۱۴ آذر ماه شروع شد تاکنون در راستای این پویش چهار هکتار در شهرستان جنگل کاری شده و ۱۰۰ هکتار دیگر نیز در دست اقدام است.

شهرستان مرزی قصرشیرین دارای ۱۶۱ هزار و ۳۰۰ هکتار اراضی منابع ملی و طبیعی است که از این میزان ۱۵۴ هزار و ۸۰۰ هکتار آن مرتع و ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار نیز جنگل کاری است.
قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه واقع شده و دارای ۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغ است.

یک میلیون و ۷۱۷ هزار هکتار از مساحت استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه، منابع طبیعی است که ۵۲۷ هزار هکتار آن را جنگل و یک میلیون و ۱۹۰ هزار هکتار دیگر را یعنی حدود ۱.۵ درصد از وسعت منابع طبیعی کشور مراتع تشکیل می دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.