شهرام آشتاب روز سه‌شنبه افزود: در این طرح ۱۰۰ درصد هزینه ایجاد باغ داربستی یا طرح فراز به باغداران تسهیلات یارانه دار و با سود کم بهره داده می‌شود.

وی با بیان اینکه ایجاد باغات جدید و برخی از باغ‌های انگور زمینی در این طرح به باغ انگور ایستاده تبدیل می‌شوند، گفت: تا سال ۱۴۰۰ قرار است ۲۹۱هکتار باغ انگور ایستاده در این شهرستان ایجاد شود.

مدیر جهاد کشاورزی کرمانشاه در ادامه اظهارداشت: اکنون به افرادی که قصد دارند باغ جدید ایجاد و یا باغ انگور سنتی خود را به باغ انگور ایستاده تغییر دهند، تسهیلات با سود کمتر از ۱۰ درصد پرداخت می‌کنیم.

آشتاب در ادامه به مزایای باغات ایستاده اشاره کرد و گفت: علاوه بر افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی محصول، در باغ ایستاده؛ تعداد درختان انگور بیشتری را در مقایسه با باغ‌های سنتی و یا نشسته در زمین می توان کاشت کرد.

وی افزود: در باغ ایستاده انگور، چون خوشه‌های انگور نور بهتری از خورشید را دریافت می‌کنند هم دانه‌های خوشه‌ها بزرگ‌تر و پر آب‌تر می‌شود و هم میزان قند بیشتری دارند.

در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ و تولید سالانه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.