بهرام نصراللهی زاده روز چهارشنبه در همایش رونمایی از دستاوردهای فناورانه بخش کشاورزی کردستان اظهار داشت: بخش کشاورزی یکی از محورهای اصلی توسعه این استان است که در سال‌های اخیر محققان و مسوولان مربوطه به خوبی در این حوزه فعالیت کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲ میلیون و ۹۰۰ تُن انواع محصولات کشاورزی در این استان تولید می‌شود، اضافه کرد: با کمک محققان و پژوهشگران باید تلاش کرد هر چه زودتر به ظرفیت تولید پنج و نیم میلیونی تُنی در این بخش برسیم.
نصراللهی زاده با اشاره به اینکه هنوز در حوزه اقتصادی کردن کشاورزی کارهای بسیاری پیش رو است، یادآور شد: با توجه به تلاش‌های سازمان یافته و نهادمند در حوزه تحقیقات و وجود نیروهای متخصص و جوان در جهاد کشاورزی رسیدن به ظرفیت تولید محصول در استان دور از دسترس نیست.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان تاکید کرد: قرار دادن داشته‌های فکری و علمی در راستای تولید ثروت از ضرورت‌های و الزامات امروز در کشور است.
وی با بیان اینکه سایر بخش نیز به کمک توسعه بخش کشاورزی در استان آمدند البته ۹۰ درصد فعالیت ها در استان به بخش کشاورزی مرتبط است، افزود: در این راستا فعالیت ها در حوزه سد سازی و افزایش تخصیص حقآبه از جمله تلاش‌های مهم برای توسعه کشاورزی است.
در این مراسم از هفت رقم جدید بذور کشاورزی مختلف شامل ۴ رقم گندم دیم، ۲ رقم جو دیم و یک رقم ماشک رونمایی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.