حمید قاسمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این تعداد دفترچه برای اولین بار و بنا بر تقاضای افراد بیمه شده سازمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه صادر شده است.
وی تصریح کرد: در این مدت همچنین شاهد ۳۴۲ هزار و ۹۲۰ مورد تجدید چاپ دفترچه های بیمه تامین اجتماعی بوده ایم.

قاسمی گفت: در ۱۱ ماهسپری شده از امسال، ۷۱۸ هزار و ۸۲۸ بار نیز مهر تامین اعتبار در دفترچه های بیمه ای افراد در استان کرمانشاه زده شده است.

مدیرکل تامین اجتمایع کرمانشاه خاطرنشان کرد: این مهر تامین اعتبار مربوط به دفترچه هایی می شود که اعتبار آنها به پایان رسیده ولی تعدادی یا همه برگه های دفترچه هنوز باقی مانده است.

وی گفت: این مهر تمدید اعتبار در واقع برای جلوگیری از صدور مجدد دفترچه، کاهش هزینه ها و جلوگیری از اتلاف وقت افراد بیمه شده در دفترچه های درمانی زده می شود.

قاسمی همچنین از صدور چهار هزار و ۶۳۴ دفترچه المثنی پس از مفقود شدن و یا از ین رفتن دفترچه های اصلی برای متقاضیان خبر داد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه ادامه داد: کار صدور، تمدید یا تامین اعتبار دفترچه های بیمه در ۱۸ شعبه، هفت کارگزاری و ۲ شعبه اقماری سطح استان انجام می شود.

وی همچنین در خصوص حذف دفترچه های کاغذی گفت: هم اکنون در مراکز و درمانگاه های ملکی تامین اجتماعی ارایه خدمات صرفا با ارایه کد ملی دریافت کلیه خدمات درمانی امکان پذیر است.

قاسمی تصریح کرد: به محض آماده شدن این زیرساخت در مراکز درمانی خصوصی شاهد حذف کامل دفترچه های کاغذی خواهیم بود که امیدوارم در سال آینده اتفاق بیفتد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه همچنین از تمدید خودکار دفترچه های درمانی افراد زیرپوشش تامین اجتماعی تا پایان فروردین ۹۹ خبر داد و گفت: آنهایی که اعتبار دفترچه آنها تا پایان بهمن ماه بوده نیازی به حضور در شعب و کارگزاری ها برای تمدید ندارند.

وی گفت: این تمدید اعتبار به صورت کشوری بوده و بالاغیه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و بیمه شدگانی که اعتبار دفترچه هایشان به پایان رسیده تا انتهای فروردین سال آتی نیازی به تمدید آن ندارند.

در استان کرمانشاه ۷۶۸ هزار و ۵۶۲ نفر که حدود ۳۹ درصد جمعیت استان را شامل می شود تحت پوشش خدمات تامین اجتماعی قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.