مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان روز یکشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: پنج مرکز درمانی سرپایی تامین اجتماعی استان شامل ۲ مرکز در شهر زنجان و سه مرکز دیگر در شهرهای ابهر، خرمدره و  قیدار فعال هستند و به گروه‌های هدف خدمات  ارائه می دهند.

دکتر علی محمدی افزود: توسعه درمان از جمله اولویت‌های درمان تامین اجتماعی استان است که در این راستا درمانگاه شفای ابهر و سهروردی قیدار بصورت ۲ شیفته فعالیت می‌کنند، اما با توجه به مشکل تامین پزشک در درمانگاه قیدار این روند در زمان حاضر منتفی شده است.

وی اضافه کرد: طرح ارتقای هتلینگ بیمارستان‌های تامین اجتماعی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده این سازمان بوده که این مهم در بیش از یک‌هزار و ۶۵۰ مترمربع (۶۰ درصد) فضاهای بستری بیمارستان های تامین اجتماعی استان عملیاتی شده است.

این مسئول یکی از اقدامات مهم درمان تامین اجتماعی استان را نظام ارجاع عنوان کرد و گفت: طی ۱۰ سال گذشته گام‌های جدی در ارتباط با نظام ارجاع بیماران در کشور برداشته شده و در این میان سازمان تامین اجتماعی کشور پنج استان را به عنوان نمونه برای اجرای این طرح در نظر گرفته که زنجان جزء این مراکز است.
وی اظهار داشت: هدف اصلی اجرای طرح این است که بیماران در مرحله نخست و برای تشخیص بیماری به پزشک عمومی در سطح یک مراجعه می کند و سپس در صورت نیاز به سطوح ۲  و سه ارجاع داده شوند.  

محمدی افزود: این طرح از هدررفت منابع درمانی به شدت جلوگیری می‌کند و علاوه بر آن، طرح حذف دفترچه‌های درمانی نیز برای اولین بار در مراکز درمانی ملکی سازمان اجرا شده و خدمات تشخیصی و درمانی بصورت الکترونیکی ارائه می‌شود.

این مسئول یادآور شد: طی سال گذشته یک میلیون و ۶۰ هزار مورد مراجعه سرپایی در مراکز درمانی این استان به ثبت رسید که از این تعداد حدود ۲۱ هزار مورد بستری، ۱۰ هزار و ۸۰۰ مورد عمل جراحی و پنج هزار و  ۳۰۰ مورد نیز موالید بوده است.

به گفته محمدی، تامین اجتماعی در ۲ بخش درمان مستقیم و غیرمستقیم خدمات خود را به گروه‌های تحت پوشش ارائه می‌کند که در حوزه درمان مستقیم و بر اساس آمار ارائه شده سازمان تامین اجتماعی ۴۱۲ مرکز درمانی در سطح کشور دارد که از بزرگترین و مجهزترین بیمارستانها تا دور افتاده ترین نقاط  کشور را خدمت رسانی می کند.

۲۳۰ پزشک عمومی، متخصص و دندانپزشک، ۱۳۵ مرکز پاراکلینیک شامل رادیولوژی، آزمایشگاه، ۳۵ درمانگاه خصوصی و دولتی و ۱۲ بیمارستان در استان زنجان طرف قرار داد تأمین اجتماعی هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.