«بهرام درویشی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهارداشت: ۱۲ سد مخزنی در استان کرمانشاه وجود دارد که این سدها در مجموع یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون مترمکعب ظرفیت دارند.

وی با بیان اینکه اکنون ۷۰ درصد ظرفیت این سدها پر شده است، گفت: اکنون ۹۴۲ میلوین متر مکعب آب در پشت سدهای کرمانشاه ذخیره شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه با اشاره به بارش های روزهای اخیر، اظهارداشت: در روزهای گذشته به دلیل شدت بارش ها ۱۵ میلیون متر مکعب آب وارد مخازن سدهای استان شد و روند ورود آب به سدها همچنان ادامه دارد.

به گفته درویشی، از ابتدای مهر ماه تاکنون ۶۰۳ میلیون متر مکعب آب وارد سدهای استان کرمانشاه شده است.

وی افزود: حجم ذخیره آب پشت سدهای استان در سال گذشته بیشتر از این میزان بود اما از ابتدای سال جاری به منظور کنترل سیلاب بخشی از آب سدها تخلیه شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه میزان ذخیره سدهای کرمانشاه را مناسب ارزیابی کرد و ادامه داد: براساس پیش‌بینی های اداره کل هواشناسی کرمانشاه امسال سال پر بارانی را پشت سر می گذارد از این رو به نظر می رسد که ۹۰ درصد ظرفیت آب پشت سدهای استان پر شود.

درویشی عنوان کرد: میزان آب ذخیره شده پشت سدهای کرمانشاه به منظور کنترل تامین آب کشاورزی و آب شرب استان کفایت می کند و هیچ مشکلی در این زمینه احساس نمی شود.

رودخانه‌ها و سدهای کرمانشاه آماده باران 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه با بیان اینکه رودخانه‌ها و سدهای کرمانشاه ظرفیت پذیرش باران را دارند، گفت: ۸۱ کیلومتر لایروبی رودخانه های استان انجام شده است که شامل مناطقی می شود که در فروردین ماه مشکل ساز بودند.
 درویشی با بیان اینکه مرکز رصد داده های کرمانشاه راه اندازی شده است و اعلام خطرهای لازم از تمام ایستگاه ها گرفته می شود، اظهارداشت: دریچه های سدهای آسیب دیده استان بیش از ۹۰ درصد اصلاح شده اند.

به گفته وی، از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۴۰ کیلومتر مطالعه حریم بستر رودخانه در استان انجام و ۱۱۵ کیلومتر اعلام‌ حریم‌ خطر شده است.

به گزارش ایرنا، بارش هایی سیل آسایی که از بامداد سه شنبه در سطح استان آغاز و تا صبح امروز ادامه داشت به صورت میانگین منجر به بارش ۶۰ میلیمتر باران در سطح استان شد.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان بیشترین بارش ها با ۱۰۴ میلیمتر مربوط به کنگاور و کمترین میزان بارش ها با ۱۲ میلیمتر مربوط به قصرشیرین است.

در نتیجه فعالیت این سامانه، شهرهای کرمانشاه ۸۴، روانسر ۷۰، سرپل ذهاب ۳۱، اسلام آبادغرب ۸۷، سنقر ۶۰، گیلانغرب ۳۴، پاوه ۶۱، جوانرود ۵۲، صحنه ۹۶، هرسین ۹۱، ثلاث باباجانی ۲۷ و دالاهو ۶۷ میلیمتر بارش داشتند.

بر اساس ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه بارش ها خسارت چندانی در بر نداشته اند با این حال از روز گذشته در تعدادی از راه ها شاهد ریزش کوه بودیم و یک دهنه پل روستایی در منطقه سرفیروزآباد نیز تخریب شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.