«جلیل بالایی» روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهارداشت: از بامداد روز سه شنبه تا صبح چهارشنبه به صورت میانگین ۶۰ میلیمتر باران در سطح استان بارید که حجم کم سابقه ای است.

وی با بیان اینکه در روزهای گذشته شاهد آب گرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن رودخانه‌ها بودیم، گفت: روز گذشته شاهد آبگرفتگی شدید در شهرهای، کرمانشاه، کنگاور، صحنه، هرسین، سنقر و اسلام آبادغرب بودیم که با تلاش نیروهای شهرداری ها مشکل برطرف شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه یادآور شد: این بارندگی ها خسارت جانی و مالی در پی نداشت و گزارشی مبنی بر گرفتاری افراد در سیلاب نیز به دست ما نرسید.

بالایی با بیان اینکه بارش ها راه یکی از پل های روستایی منطقه سرفیروزآباد را تخریب کرده است، افزود: در برخی از مناطق  راه دسترسی برخی روستاها از جمله میان تنگ منصوری دچار آبگرفتگی شده که بزودی فروکش خواهد کرد.

وی با بیان اینکه جاده حمیل به ایلام مسدود شده است، گفت:‌ پس از بارندگی ها در این جاده احتمال ریزش کوه وجود داشت از این رو به منظور جلوگیری از آسیب به مردم این جاده با هماهنگی استانداری ایلام بسته شده بود که به زودی بازگشایی خواهد شد.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه، جاده های علاقه و سیمره اکنون جایگزین جاده حمیل به اسلام‌آبادغرب شده است.

۱۰۴ میلیمتر باران در کنگاور

به گفته مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه در ۲۴ ساعت گذشته کنگاور با ۱۰۴ میلیمتر بیشترین و قصرشیرین با ۱۲ میلیمتر کمترین میزان بارندگی را داشتند.

محمد خسروی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا از خروج سامانه بارشی از استان تا اواسط وقت امروز خبر داد و افزود: در نتیجه فعالیت این سامانه، شهرهای کرمانشاه ۸۴، روانسر ۷۰، سرپل ذهاب ۳۱، اسلام آبادغرب ۸۷، سنقر ۶۰، گیلانغرب ۳۴، پاوه ۶۱، جوانرود ۵۲، صحنه ۹۶، هرسین ۹۱، ثلاث باباجانی ۲۷ و دالاهو ۶۷ میلیمتر بارش داشتند.

وی در خصوص پیش بینی فصلی بارش ها نیز اظهارداشت: تا نیمه فروردین ماه آینده همچنان شاهد بارش های معمول و حتی گاها بیشتر از حد معمول خواهیم بود و از اواسط فروردین ماه آینده تا اواخر اردیبهشت ماه  که اتمام فصل بارش در استان نیز هست کمتر شدن بارش ها پیش بینی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.