محمدابراهیم شکیبا روز سه شنبه به ایرنا افزود: آزمایشگاه مرجع دانشگاه علوم پزشکی در شهر کرمانشاه به عنوان مرجع بررسی موارد مشکوک به ویروس کرونا در غرب کشور تبدیل شده و با رسیدن کیت های آزمایشگاهی از امروز این آزمایش ها در استان انجام می شود.

او در ادامه به ارسال پنج نمونه مشکوک به ویروس کرونا در استان به وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: وزارت بهداشت موارد مثبت را اعلام می کند که تاکنون هیچ مورد مثبتی برای استان کرمانشاه اعلام نکرده است.

رییس شبکه بهداشت استان کرمانشاه در ادامه خواستار رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم شد و گفت: شست و شوی مرتب دست ها با آب و صابون مهمترین راهکار پیشگیری از ویروس کرونا است.

شکیبا همچنین در ارتباط با استفاده از ماسک نیز افزود: ماسک تنها برای افرادی مانند کادر بهداشتی درمانی که در کانون بیماری حضور دارند، لازم است و عموم مردم نیازی به استفاده از ماسک ندارند.

او دست ندادن، روبروسی نکردن، حضور نیافتن در اماکن پرازدحام و شلوغ، حضور نیافتن در بیمارستان ها برای ملاقات و ضدعفونی کردن ابزارها و لوازم کار را نیز به مردم توصیه کرد.

وی در ادامه توصیه کرد: هنگام عطسه یا سرفه، دهان و بینی خود را با دستمال کاغذی یا قسمت بالای آستین بپوشانید و دستمال مصرف شده را فوری پس از استفاده در یک کیسه نایلونی قرارداده و پس از گره زدن در سطل زباله بیندازید.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه همچنین توصیه کرد: از مالیدن و تماس دست آلوده با چشم ها، بینی و دهان خودداری کنید، هنگام احوال پرسی از دست دادن، آغوش گرفتن و بوسیدن خودداری کنید و از تماس نزدیک با کسانی که علایم سرماخوردگی یا آنفلوآنزا دارند پرهیز کنید.
شکیبا، حفظ فاصله یک متری با کسانی که علایم بیماری(عطسه- سرفه – تب- آبریزش بینی و ...) دارند را ضروری دانست و افزود: گوشت و تخم مرغ را قبل از خوردن کاملاً بپزید و از تماس بدون محافظت با حیوانات وحشی یا دام های زنده خودداری کنید.
توصیه دیگر او این است که اگر در خود علایم شبیه بیماری سرماخوردگی و آنفلوانزا را دیدید در منزل استراحت نموده و از حضور در اجتماعات و ملاقات با دیگران بپرهیزید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.