هدایت حاتمی عصر دوشنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که در استانداری برگزار شد، اظهارداشت: در چند سال گذشته توانسته ایم از تهدیدات فرصت سازی کنیم و کرمانشاه را به سمت رونق اقتصادی ببریم.
معاون استاندار کرمانشاه افزود: از ابتدای سال جاری ۲۰۵ مورد جذب سرمایه گذاری در شهرک‌های صنعتی داشتیم که ۹۲ هکتار از این فضاها را به خود اختصاص دادند.
حاتمی پیش بینی کرد که این سرمایه گذاری ها تا پایان سال جاری به ۲۵۰ مورد در شهرکت های صنعتی استان برسد.
وی اظهارداشت: ۱۶ تا ۲۰ شهرک کشاورزی را نیز در زیرمجموعه های بخش کشاورزی در استان ایجاد خواهند شد که روند ساخت چند شرکت آنها اکنون آغاز شده است.
معاون هماهنگی‌ امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: از رتبه نخست تورم کشور به رتبه ۲۷ رسیده ایم‌ که نشان می دهد کرمانشاه جز استان های ارزان کشور است.
حاتمی افزود: کرمانشاه جایگاه ۱۷ در بهبود فضای کسب و کار را دارد که نسبت به گذشته پیشرفته ۱۱ پله ای نشان می دهد.
وی با بیان اینکه به دنبال کاهش سه درصدی نرخ بیکاری استان تا پایان سال هستیم، توضیح داد: در سه فصل گدشته توانستیم نرخ بیکاری را بیش از سه درصد کاهش دهیم و امیدواریم این روند در زمستان نیز ادامه داشته باشد.
معاون استاندار کرمانشاه یادآور شد: بیکاری امروز به یک‌ معضل اقتصادی و اجتماعی در استان تبدیل شده است که با تمام‌ توان باید برای رفع آن اقدام‌ کنیم.
رییس شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ کرمانشاه نیز اعلام‌ کرد که از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۰۵ سرمایه گذاری در شهرک‌ها انجام شده که این میزان روبه افزایش است.
بیژن کردستانی افزود: ۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی در استان کرمانشاه وجود دارد که ببش از یک هزارو و ۵۰۰ شرکت در این مناطق مشغول به فعالیت هستند.
وی اظهار داشت: امروز می توانیم به تمام کسانی که قصد سرمایه گذاری در بخش صنعت را دارند زمین مورد نیاز در شهرک های صنعتی اختصاص دهیم.
رییس شرکت شهرک‌های صنعتی کرمانشاه اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۲ هکتار زمین به ۲۰۵ سرمایه گذار به منظور ایجاد واحدهای صنعتی داده شده است.
به گفته کردستانی، بیشترین درخواست مطرح شده برای سرمایه گذاری مربوط به شهرک صنعتی زاگرس در شهرستان کرمانشاه است.
وی با بیان اینکه روند صدور مجور های سرمایه گذاری در کرمانشاه به کمتر از ۲ هفته رسیده است، گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۲ سرمایه گذار خارجی را در شهرک صنعتی زاگرس و مرصاد جذب کرده ایم.

نرخ بیکاری استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت در پاییز امسال ۱۶.۳ درصد از سوی مرکز آمار ایران اعلام شده است.

گفته می شود بیش از ۱۵۰ هزار نفر بیکار هم اکنون در استان کرمانشاه وجود دارد که هر سال هفت هزار و ۵۰۰ نفر به آنها اضافه می شود.

اکنون هزار و ۲۷ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۳۸ هزار و ۴۹۹ میلیارد ریال در استان وجود دارد که ۳۰ هزار و ۲۸۴ نفر در آنها مشغول به کار هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.