علی محمد زوراوند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش ها از غروب روز سه شنبه در استان آغاز می شود و تا ظهر روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بارش ها در جنوب و شرق استان از شدت بیشتری برخوردار است نسبت به آبگرفتگی معابر، رواناب ها و طغیان رودخانه ها هشدار داد.

میانگین بارش باران از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون (اول مهر تا اول اسفند) به ۲۲۲ میلی‌متر رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۴۸۵ میلی متر بود ۵۴ درصد و نسبت به دوره بلندمدت نیز ۲۱ درصد کاهش داشته است.

در این مدت پاوه با ۲۹۵ میلی متر، ماهیدشت با حدود ۲۹۰ میلی متر و گواور با حدود ۲۷۱ میلی متر بیشترین بارش های همچنین  سومار با ۸۹ میلی متر بارندگی، قصرشیرین با ۱۵۴ میلی متر و سنقروکلیایی با کمی بیش تر ۱۷۱ میلی متر به عنوان کم بارش ترین نقاط استان است.
هشدار آب منطقه ای غرب کرمانشاه 
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه نیز اعلام کرد: خطر سیلاب در روزهای سه شنبه و چهارشنبه همین هفته دور از انتظار نیست.
بهرام درویشی افزود: باتوجه به اطلاعیه های هواشناسی و وقوع بارش های شدید در هفته جاری، احتمال می‌رود شاهد طغیان رودخانه ها و مسیل ها باشیم، لذا از مردم درخواست می‌ شود از هرگونه تردد غیرضروری استقرار در کنار رودخانه ها، مسیل ها و کانال ها جدا خودداری کنند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.