مسوول روابط عمومی آب منطقه ای کرمانشاه روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان داشت: طول این شبکه انتقال آب ۳۹ کیلومتر است و با همکاری سازمان جهاد کشاورزی زمین های  کشاورزی منطقه به سیستم آبیاری نوین مجهز می شوند.

جواد جوادی پیشرفت فیزیکی طرح را بیش از ۹۰ درصد اعلام کرد و گفت: افتتاح طرح برای دهه فجر در نظر گرفته شده بود اما همچنان منتظر آمدن مقامی از تهران برای افتتاح طرح هستیم.

به گفته وی کل اراضی پایاب سد شرفشاه مشتمل بر سه هزار  هکتار می شود که از پایاب سد تا مناطق نفت شهر و سومار گسترده شده است.

اردیبهشت ماه امسال رییس جمهور روحانی از طریق ویدیو کنفرانس به صورت رسمی دو سد جامیشان سنقر و شرفشاه سومار را افتتاح کرد.

بهرام درویشی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمانشاه اعتبار اجرای سد شرفشاه سومار را ۶۰۰ میلیارد تومان اعلام کرده بود که به گفته وی ۴۰۰ میلیارد تومان برای احداث مخزن و ۲۰۰ میلیارد تومان برای شبکه های انتقال آب هزینه شده است.

آنچنان که وی گفته بود این طرح ضمن تامین آب شرب جمعیت منطقه سومار و  نفت شهر، سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه را نیز آبیاری می کند.

درویشی تامین آب بازارچه سومار و توسعه پرورش ماهی را نیز دیگر مزیت های طرح عنوان کرده است.

بخش سومار در فاصله ۹۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع است و با کشور عراق ۸۶ کیلومتر مرز مشترک دارد این بخش دارای 2 شهر سومار و نفت شهر و ۱۳ روستاست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.