به گزارش خبرنگار مهر، پرفسور اردشیر قوام زاده عصر امروز چهارشنبه در حاشیه کنگره سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی که در آمفی تئاتر بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: ایران سابقه طولانی در راستای پیوند مغز استخوان دارد و یکی از بهترین کشورها در این زمینه محسوب می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات هماتولوژی و انکولوژی و پیوند سلول‌های بنیادی افزود: در سطح کشور ۱۹ مرکز فعال در زمینه پیوند مغز استخوان و اینکه یکی از این مراکز در استان کرمانشاه قرار دارد.

این مسئول با بیان اینکه از سال ۶۹ پیوند مغز و استخوان در بیمارستان شریعتی تهران آغاز شد، گفت: طی سال‌های اولیه در این بیمارستان حدود ۶ هزار پیوند انجام شد.

پرفسور قوام زاده خاطرنشان کرد: پیوند مغز استخوان در ایران با همان کیفیتی که در کشورهای خارجی انجام می‌شود صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر تقویت مراکز پیوند کشور، ادامه داد: بیشتر از ۷۰ نوع بیماری را پیوند کردیم و تا کنون حدود ۱۲ هزار پیوند در ایران انجام شده است اما با توجه به جمعیت ۸۰ میلیونی ایران حداقل سالی ۲۴۰۰ پیوند در کشور نیاز است.

پدر پیوند مغز استخوان ایران بیان داشت: در حال حاضر در مراکز پیوند مغز استخوان در سطح کشور حدود یک هزار و ۲۰۰ مورد پیوند استخوان انجام می‌شود که نیاز است این تعداد افزایش پیدا کند.

وی همچنین گفت: در حال حاضر در استان کرمانشاه ۱۵۷ عمل پیوند انجام شده است که فعالیت بالای این مرکز بسیار خوشحال کننده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.