کامیار جمشیدی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان که در سرسرای کمیته امداد کرمانشاه برگزار شد، افزود: برنامه کمیته امداد در برابر هجمه‌ی بسیار بالای آسیب‌های اجتماعی در جامعه، توانمندسازی فکری و فرهنگی است و در این زمینه‌ها در حال فعالیت هستیم.

وی افزود: متاسفانه میزان آسیب‌های اجتماعی در استان ما بالا است و کمیته امداد هم در حد توان خود و با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان، آسیب‌های هر شهر استان را استخراج کرده و با توجه به نوع آسیب، بسته‌های آموزشی با مدل‌های مختلف در اختیار مددجویان قرار گرفته است.

جمشیدی، نداشتن اعتبارات فرهنگی را بزرگترین چالش موجود دانست و افزود: در سال جاری پنج میلیارد تومان در حوزه فرهنگی برای مددجویان هزینه کرده‌ایم که سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از اعتبارات دولتی و بقیه آن را خیرین استان تقبل کرده‌اند.

معاون فرهنگی کمیته امداد کرمانشاه با اشاره به حمایت‌های تحصیلی از دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت امداد گفت: ۱۶ هزار دانش‌آموز و حدود ۲ هزار دانشجو از خدمات تحصیلی امداد استفاده می‌کنند و بسیاری از آنها امروز به مدارج بالای علمی رسیده‌اند و به عنوان پزشک، وکیل، بازیگر، نویسنده، خبرنگار و غیره در حال خدمت به جامعه هستند که برای ما افتخار بزرگی است.

وی یکی از راهکارهای توانمندسازی فکری و آگاهی بخشی به مددجویان امداد را برپایی اردوهای مختلف بیان کرد و افزود: در سال جاری پنج هزار و ۸۰۰ مددجوی امداد از اردوهای تفریحی و آموزشی امداد بهره‌مند شدند و در مدت اردو از آموزش‌ها و برنامه‌های تفریحی متنوعی استفاده می‌کنند.

جمشیدی گفت: بزرگترین مشکل ما در ۱۰ سال گذشته جمعیت ۱۰ هزار نفری بیسواد مددجویان استان بود که این تعداد بیسواد  الان به حدود هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است و در تلاشیم از این میزان هم کمتر شود.

این مسوول بر حمایت‌های فرهنگی از مددجویان تحت حمایت امداد تاکید کرد و افزود: مددجویان کمیته امداد در دامن این جامعه رشد کرده و پرورش یافته‌اند و در زندگی خود سختی‌های بسیاری را تحمل کرده و امروز بسیاری از آنها حامی ایتام استان هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.