معاون سرمایه‌گذاری اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه، از امضای تفاهم‌نامه ۱۴۷ میلیارد تومانی این اداره‌ کل با مدیران عامل بانک‌های کشور در حوزه گردشگری خبر داد.

اصغر رشنو با اشاره به این‌که طرح هایی از قبیل ایجاد هتل، پل معلق، مجتمع‌های گردشگری، هتل و پارک آبی، شناورهای آبی در سد داریان کرمانشاه و تله‌کابین نیز در جلسه با مدیران کل بانک های کشور مورد بررسی قرار گرفت، افزود: در این راستا مذاکرات بسیار خوبی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه این طرح‌ها در هفته جاری برای بانک ها ارسال خواهد شد، اظهارداشت: محل تامین اعتبار این طرح‌های اقتصادی - گردشگری، صندوق توسعه ملی و زلزله است که از بند الف تبصره ۱۸ قابل پرداخت است.

تاکنون ۴۱ سهمیه المپیک ۲۰۲۰ را کسب کرده‌ایم

رییس کمیته ملی المپیک با اشاره به اخذ ۴۱ سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو گفت: امید داریم در روزهای آینده سهمیه‌های بیشتری را کسب کنیم.

سیدرضا صالحی امیری در آیین کلنگ‌زنی ۱۵ زمین چمن مصنوعی کرمانشاه در جمع خبرنگاران گفت: برداشت ما این است در المپیک ۲۰۲۰ توکیو هم به لحاظ تعداد سهمیه و هم به لحاظ نتیجه از دوره‌های قبل بهتر ظاهر شویم.

وی افزود: همه ظرفیت‌های خود اعم از فدراسیون‌ها، وزارت ورزش و جوانان، کمیته المپیک را برای کسب بهترین نتیجه در المپیک آینده بسیج کرده‌ایم و در یک ستاد عالی وضعیت را مدام رصد می‌کنیم.

نیروی انتظامی با پنج هزار نیرو آماده برگزاری انتخابات در کرمانشاه است

فرمانده انتظامی کرمانشاه از آمادگی انتظامی استان برای کمک به برگزاری انتخابات خبر داد و گفت: بیش از پنج هزار نفر به صورت مستقیم تامین نظم و امنیت یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را در استان برعهده دارند.

سردار علی‌اکبر جاویدان با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز کرمانشاه در دیدار با رییس و خبرنگاران این مرکز اظهار داشت: تامین نظم و امنیت انتخابات را براساس قانون بر عهده نیروی انتظامی است و امسال که سی و هشتمین انتخابات را در کشور برگزار می‌کنیم پلیس تاکنون به خوبی به رسالتش عمل کرده و اجازه وارد شدن خدشه‌ای به انتخابات را نداده است.

وی با بیان اینکه براساس آخرین اعلام ستاد انتخابات هزار و ۵۸۴ شعبه اخذ رای در استان داریم که از این تعداد ۹۶۴ شعبه ثابت و ۶۲۰ شعبه هم سیار است و نیروی انتظامی در همه شعبات حضور فعال دارد، افزود: از ظرفیت نیروی انتظامی، مرزبانی و اگر هم لازم باشد از ظرفیت سپاه و بسیج برای تامین نظم و امنیت شعبات اخذ رای در استان استفاده می‌کنیم.

انتخابات برای ایران قدرت ایجاد می‌کند

استاندار کرمانشاه با اشاره نقشه‌های دشمن برای ناامیدکردن مردم، گفت: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی برای ما اقتدار و قدرت ایجاد می‌کند.

هوشنگ بازوند در نشست شورای اداری استان که با حضور صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: دشمنان انقلاب همیشه راهپیمایی‌های ما را گم‌ رنگ نشان می دهند اما این اقدام‌ آنها با حضور گسترده مردم در انتخابات خنثی می شود.

وی با بیان اینکه حضور در انتخابات به معنی احترام ملت است، گفت: همچون ۳۸ انتخاباتی که در چهل سال گذشته با موفقیت برگزار شده است در این دوره نیز انتخابات به بهترین شکل برگزار خواهد شد.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه باید از رای مردم‌ به بهترین شکل محافظت کرد، گفت: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی برای ما اقتدار و قدرت ایجاد می کند.

صالحی امیری: کرمانشاه دروازه‌ای به سوی تمدن و توسعه است

رییس کمیته ملی المپیک گفت: کرمانشاه همچون نگینی در ایران زمین می‌درخشد و دروازه‌ای به سوی تمدن و توسعه است.

سید «رضا صالحی امیری» در نشست شورای اداری استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، از تلاش‌ها و دلسوزی‌های خالصانه استاندار و کادر مدیریتی استان قدردانی می‌کنم. در مجموع مدیریت استان در حوادث اخیر کارنامه درخشانی داشته است.

رییس کمیته ملی المپیک افزود: علاوه بر مدیریت بحران در این شرایط سخت، مسیر توسعه استان همچنان با سرعت پیش می رود که این شایسته تقدیر است.

۱۳۲ هزار کرمانشاهی جویای کار هستند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه گفت: ۱۳۲ هزار نفر جویای کار در استان‌ حضور دارند که حدود نیمی از آنها دانش آموخته دانشگاهی هستند.

حسن عزیزی در نشست کارگروه مهارت آموزی که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: آمار بیکاران دانش آموخته کرمانشاه ۱۰ درصد از میانگین کشور بیشتر است.

وی با بیان اینکه ۱۳۲ هزار کرمانشاهی جویای کار هستند، گفت: ۵۳ هزار نفر از آمار بیکاران را جوانان دانش آموخته در دانشگاه ها تشکیل می دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اشتغالزایی برای بیکاران تحصیل کرده، دشوار است، گفت: باید هرچه سریع تر فکری به حال بیکاری دانش آموخته گان دانشگاه ها کرد.

۱۵۸ نفر از نامزدهای انتخابات استان کرمانشاه تایید صلاحیت شدند

رییس ستاد انتخابات کرمانشاه اعلام کرد: شورای نگهبان در نهایت صلاحیت ۱۵۸ نفر از نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی استان را تایید کرد که یک نفر از آنها انصراف داده است.

محمدابراهیم الهی‌تبار در نشست خبری در استانداری کرمانشاه با بیان اینکه در مجموع در ۶ حوزه انتخابیه استان کرمانشاه ۴۱۲ نفر برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی کاندید شده بودند، افزود: از این تعداد ۳۷۰ نفر مرد و ۴۲ نفر زن بودند که در هیات‌های اجرایی ۲۰ نفر انصراف دادند و هیات‌های نظارت صلاحیت ۳۹۲ نفر را مورد بررسی قرار دادند.

به گفته او، در هیات های اجرایی در مجموع ۸۷ نفر تایید صلاحیت شدند که چهار درصد بیشتر از دوره دهم مجلس شورای اسلامی در استان کرمانشاه بود.

الهی تبار در ادامه سخنان خود به تایید صلاحیت شدگان به تفکیک حوزه های انتخابیه پرداخت و گفت: در حوزه انتخابیه کرمانشاه ۷۱ نفر، اسلام آبادغرب و دالاهو ۲۰ نفر، پاوه، روانسر، ثلاث باباجانی و جوانرود ۱۴ نفر، قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب ۱۴ نفر، سنقروکلیایی ۱۹ نفر و کنگاور، صحنه و هرسین ۱۹ نفر تایید صلاحیت شدند.

او تعداد شعب اخذ رای در استان را نیز هزار و ۵۸۵ شعبه اعلام کرد و افزود: یک شعبه نیز در شهر کرمانشاه به اقلیت های مذهبی اختصاص یافته است.

بیش از یک میلیون و ۵۴۶ هزار کرمانشاهی واجد شرایط رای دادن هستند

مدیرکل ثبت احوال کرمانشاه تعداد افراد واجد شرایط رای دادن در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان را یک میلیون و ۵۴۶ هزار و ۴۱۳ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۵۸ هزار و ۲۸۰ نفر رای اولی هستند.

صادق خدادادی در نشست خبری رییس ستاد انتخابات استان در استانداری به تشریح شرایط رای دادن اشاره کرد و افزود: کسانی که ۱۸ سال تمام دارند یعنی متولدین دوم اسفند ۱۳۸۰ و قبل از آن می توانند با در دست داشتن شناسنامه و کارت ملی(کد ملی هم قابل قبول است) می توانند در این دوره از انتخابات شرکت کنند.

وی در دست داشتن اصل شناسنامه را برای رای دادن الزامی دانست اما در مورد کارت ملی افزود: اگر افراد کارت ملی را به همراه داشته باشند روند رای گیری تسریع می یابد اما در صورت نداشتن کارت ملی در دست داشتن شماره ملی فرد هم کفایت می کند.

خدادادی در ارتباط با صدور کارت ملی در استان نیز گفت: در مجموع یک میلیون و ۶۰۹ هزار نفر از مردم کرمانشاه بالای ۱۵ سال سن دارند و واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند هستند که از این تعداد یک میلیون و ۲۰۰ هزار معادل ۹۰ درصد کارت هوشمند صادر و به مردم تحویل داده و یا به آنها رسید، داده ایم.

تبلیغات رسمی ۱۵۸ نامزد انتخابات استان کرمانشاه آغاز شد

تبلیغات انتخاباتی ۱۵۸ نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی استان کرمانشاه از ساعت صفر بامداد روز پنجشنبه آغاز شد.

مدت تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی یک هفته است و تا ساعت هشت صبح روز پنجشنبه اول اسفند ماه ادامه دارد.

تنور تبلیغات نامزدهای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه از همان دقایق نخست گرم بود و پس از گذشت ۲ روز شهر کاملا رنگ و بوی انتخاباتی به خود گرفته است.

این روزها با گذر از هرکوی و برزن می توان ستادهای انتخاباتی متعددی را مشاهده کرد که سخت در تکاپو هستند تا در مدت زمان تعیین شده بتوانند حداکثر آراء مردمی را جلب و نامزد موردنظر خود را روانه خانه ملت کنند.

ستادهای انتخاباتی نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی سخت مشغول تبلیغات هستند و حتی می توان در ساعات پایانی شب نیز شاهد فعالیت آنها بود، عمده نامزدهای انتخاباتی تلاش کرده اند تا در نقاط پرتردد شهر کرمانشاه ستاد خود را دایر کرده تا بیشتر در معرض توجه قرار گیرند.

ستون های قطار شهری که وسط بلوار شهید بهشتی قرار دارند بیشترین حجم تبلیغات و پوستر کاندیدادهای نمایندگی مجلس را به خود اختصاص داده است چرا که حجم تردد از این بلوار بسیار بالاست و تصاویر آنها مقابل چشمان رانندگان و سرنشینان خودروها قرار دارد.
هشت تن از نامزدهای تایید صلاحیت شده انصراف دادند

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: با انصراف ۲ کاندیدای دیگر تا این لحظه (صبح شنبه) تعداد نامزدهای منصرف به هشت نفر و شمار نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان به ۱۵۱ نفر کاهش یافت.

بهرام سلیمانی اظهارداشت: علاوه بر ۱۵۸ نفری که بعد از مرحله تجدیدنظر توسط شورای نگهبان تأیید صلاحیت شدند؛ یک نفر هم حوزه انتخابیه اش را از تهران به یکی از حوزه های انتخابیه استان کرمانشاه جابجا کرد که در مجموع ۱۵۹ نفر به عنوان کاندیدا وارد عرصه انتخابات شدند.

وی گفت: هشت نفر از تایید صلاحیت شدگانی که انصراف داده اند شامل حوزه انتخابیه کرمانشاه چهار نفر، کنگاور، صحنه و هرسین ۲ نفر، اسلام‌آبادغرب و دالاهو یک نفر و سنقروکلیایی هم یک نفر می شود.

نامزدهای انتخابات اخلاق اسلامی را رعایت کنند

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه با اشاره به آغاز تبلیغات نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به آنان توصیه کرد اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند.

ماموستا ملامحمد محمدی در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد امام شافعی کرمانشاه از نامزدهای انتخابات خواست از تهمت و تخریب دیگران و دادن وعده های دروغ و ریا در برخورد با مردم خودداری نمایند.

او همچنین از نامزدهای انتخابات خواست با خدا عهد کنند تا خداوند متعال آنان را یاری کند.

خطیب جمعه اهل سنت کرمانشاه در ادامه خطبه های خود صله رحم و ارتباطات عمیق خانوادگی را از شاخصه های جامعه اسلامی دانست و احترام به پدر و مادر و خدمت به آنان را از توصیه های اکید اسلام برشمرد.

حضور در پای صندوق‌های رای در امنیت کشور تاثیرگذار است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه گفت: حضور ملت ایران در پای صندوق‌های رای علاوه براینکه عمل به وظیفه است در امنیت کشور و بین‌المللی تاثیرگذار است.

آیت الله مصطفی علما در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته با تقدیر از راهپیمایی مردم در ۲۲ بهمن، اظهارداشت: این راهپیمایی علاوه بر گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب به دلیل بزرگداشت چهلم سردار شهید حاج قاسم سلیمانی صورت گرفت، حاج قاسم بی  جهت سردار دلها نشد و ۴۲ سال به این نظام، ملت و اسلام خدمت کرد و همه مردم و مسوولان به خاطر این شرکت تقدیر می‌کنیم.

وی با اشاره به زمان رای گیری انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند سال جاری، افزود: باید در این روز پای صندوق های رای بیاییم و حضور خود را نشان دهیم.

وی ادامه داد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری، گرانی و مشکلات اقتصادی مقوله دیگری است و همه ما این نظام و حاج قاسم را دوست داریم و باید به هنگام رای دادن، ملاک ها را در نظر گرفت و تدین، تقوا و توانمندی را در نظر داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.