علیرضا تخت شاهی روز چهارشنبه به ایرنا افزود: برودت بی سابقه هوا در روزهای گذشته کنتور منازل ۱۱۷ مشترک کرمانشاهی را بر اثر یخ زدگی و رعایت نکردن توصیه های شرکت آب و فاضلاب برای مواجهه با یخ زدگی لوله ها و کنتورها، شکست.

او گفت: برودت بی سابقه هوا که دمای منفی ۱۰ درجه سانتیگراد را برای شهر کرمانشاه به همراه داشت باعث شد مشترکینی که توصیه های این شرکت را مبنی بر نحوه عایق‌بندی لوله ها و پوشش کنتورهای آب رعایت نکرده بودند و سعی در رفع یخ‌زدگی کنتور با آب جوش داشتند،با شکستگی لوله و کنتور منزل و قطع آب مواجه شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در ادامه گفت: با توجه به برودت هوا، احتمال ترکیدگی لوله های روباز و کنتورهای آب وجود دارد، لذا از مشترکان درخواست می شود با استفاده از پوشش های مناسب از جمله پشم شیشه، موکت، گونی و غیره برای عایق بندی کنتورها و لوله های روباز آب اقدام و در صورت بروز یخ زدگی مواردی از قبیل ریختن آب جوش روی کنتور آب و روشن کردن آتش در حوضچه کنتور جدا خودداری کنند.

تخت شاهی تأکید کرد: نگهداری بهینه از کنتورهای آب و لوله های روباز از یخ زدگی در فصل زمستان و انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از آسیب های احتمالی به این تاسیسات در فصل زمستان توسط مشترکین ضروری است.

وی افزود: مرکز ارتباطات مردمی روابط عمومی آب و فاضلاب با شماره تماس ۱۲۲ هم در کلیه روزهای سال به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سووالات و راهنمایی همشهریان است.

او از شهروندان خواست در نگهداری و پوشش کنتور آب نهایت سعی و تلاش خود را انجام دهند و در صورت بروز و یا مشاهده هرگونه مشکل با این مرکز تماس بگیرند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تاکید کرد: در صورت ترکیدگی کنتورهای آب هیچگونه مسئولیتی در قبال جبران خسارت احتمالی متوجه این امور نخواهد بود.
استان کرمانشاه ۳۷۰ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد ۲۲۰ هزار مشترک مربوط به شهر کرمانشاه است.

این استان با ۲ میلیون نفر جمعیت ۱۴ شهرستان و ۲ هزار و ۶۲۲ روستا دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.