سجاد طاهری روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا، افزود: این تسهیلات بدون نوبت و ضامن به همه مستمری بگیرانی که حداقل پنج سال سابقه دارند و ماهیانه حداقل ۳۰۰ هزار تومان مستمری نزد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان دریافت می کنند، پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه ماهیانه ۲ هزار خانوار از این صندوق در استان کرمانشاه مستمری دریافت می کنند، گفت: از این تعداد ۳۳۳ خانوار واجد دریافت تسهیلات سه میلیون تومانی هستند. 

 او همچنین تعداد خانوارهای زیرپوشش صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمانشاه را ۷۶ هزار و۵۰۰ خانوار اعلام کرد.

طاهری در بخش دیگری از سخنان خود باتبریک ایام دهه فجر؛ صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را یکی ارزشمندترین و بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه اقتصادی عنوان کرد که در راستای اهداف متعالی انقلاب و آرمان های امام خمینی(ره) به منظور رفع تبعیض، بی عدالتی و نابرابری بین اقشار جامعه ایجاد شده است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمانشاه با بیان اینکه ۷۰ درصد حق بیمه سالیانه افراد زیرپوشش این صندوق را دولت به عنوان کارفرما می پردازد آن را یکی از خدمات بی نظیر نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد که زمان بازنشستگی افراد می توانند از خدمات تامین اجتماعی با کمترین هزینه بهره مند شوند.

طاهری، ضریب نفوذ صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر استان کرمانشاه را بالاتر از سطح متوسط کشوری اعلام کرد و گفت: این صندوق در شهرستان های قصرشیرین، دالاهو و اسلام آباد بالاترین ضریبن نفوذ و در شهرستان های ثلاث باباجانی، سرپل ذهاب و جوانرود کم ترین ضریب نفوذ در سطح استان دارد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۱۴ شهرستان، ۳۲ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا دارد که یک سوم این جمعیت در جامعه روستایی و عشایر ساکن هستند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.