مراد علیمردانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بانک کشاورزی از ابتدای سال ۹۸ تا پایان دی ماه، در راستای حمایت از کشاورزان و بهره برداران حوزه کشاورزی و همچنین افزایش سطح تولید و بهره وری بخش کشاورزی، مبلغ ۵۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی برای خرید تراکتور، کمباین و ادوات گوناگون کشاورزی به ۷۶۲ متقاضی پرداخت کرده است.

او همچنین از پرداخت ۲۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری بانک کشاورزی خبر داد و گفت: این بانک در راستای حمایت و پشتیبانی از تولید و ایجاد اشتغال پایدار روستایی و عشایری؛ ۲۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به ۲ هزار و ۲۱۲ نفر تسهیلات پرداخت کرده است.

وی اضافه کرد: بانک کشاورزی همچنین در راستای حمایت و پشتیبانی از طرح ها و واحدهای تولیدی در مناطق زلزله زده استان، تاکنون ۲۷۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۹ هزار و ۱۹۷ واحد کشاورزی آسیب دیده اختصاص داده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود همچنین از پرداخت ۴۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال زایی کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی به هزار و ۱۷۶ مددجو خبر داد و پرداخت این تسهیلات را در راستای حمایت از اقشار آسیب پذیر و کم   درآمد جامعه و پشتیبانی از مددجویان این نهادها عنوان کرد.

علیمردانی در ادامه از پرداخت چهار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به هزار و ۲۷۴ زوج خبر داد و افزود: پرداخت این تسهیلات در راستای حمایت از آغاز زندگی مشترک زوج ها صورت گرفته است.

وی همچنین اعلام کرد: ۲۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات در راستای توسعه کشت های گلخانه ای، حفاظت و صیانت از منابع آب های زیرزمینی، افزایش سطح تولید و بهره وری در بخش کشاورزی پرداخت شده است.

هشت میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان غرامت به کشاورزان پرداخت شده است

این مقام مسئوول در ادامه به پرداخت هشت میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان خسارت به بیمه گذاران کشاورزی استان در سال جاری اشاره کرد و افزود: این غرامت به ۶ هزار و ۸۳ نفر از کشاورزان و بهره برداران استان شامل؛ تمامی زیربخش های کشاورزی زراعی، باغی، دام و طیور، آبزیان و شیلات و غیره در برابر آسیب ها، بلایای طبیعی و غیرطبیعی پرداخت شده و در سال زراعی ۹۹ - ۹۸ همچنین تعداد ۲۴ هزار و ۵۰۰ بیمه نامه محصولات کشاورزی صادر شده است.

 هشت هزار هکتار زیر پوشش بیمه کشاورزی است

علیمردانی با بیان اینکه بانک کشاورزی در سال زراعی ۹۹-۹۸، هشت هزار هکتار از اراضی استان زیرپوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار داده است، گفت: ۱۵ هزار و ۶۰۰ کشاورز در سال زراعی جاری محصولات خود را بیمه کرده اند.

مدیر شعب بانک کشاورزی کرمانشاه همچنین از بیمه ۲۴۶ هزار راس دام استان خبر داد و افزود: ۴۴ هزار و ۶ بیمه گذار، دام های سبک و سنگین خود را زیرپوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار داده اند. 
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۹۴۵ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.