رحیم سرهنگی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح دومین باشگاه کارآفرینان نوجوان خراسان رضوی در مشهد افزود: کارآفرینان کسانی هستند که با خلاقیت و دیدگاه‌های نوآورانه می‌توانند منابع موجود را به ثروت و ارزش افزوده تبدیل کنند و در این راستا علاوه بر ایجاد اشتغال برای خود موجبات اشتغال بسیاری از افراد دیگر را فراهم آورند.

وی ادامه داد: کشور ما سال‌ها وابسته به درآمد نفتی بود که درآمد پایداری نیست و در این سال‌ها به افراد کارآفرین که ارزش افزوده ایجاد می‌کنند کمتر پرداخته‌ شده لذا باید از تجارب کشورهای دیگر در این زمینه استفاده کنیم، آنها آموزش کارآفرینی را قبل از ۱۸ سالگی آغاز می‌کنند و کارآفرینان به همه مسایل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با نگاهی نوآورانه می‌نگرند.

وی گفت: فعالیت باشگاه کارآفرینان نوجوان در استان خراسان رضوی از پارسال به صورت آزمایشی آغاز شد و اکنون این باشگاه در ۱۲ استان کشور جوانان مستعد و علاقه‌مند فراوان زیر پوشش دارد که تا پایان امسال فعالیت آن در ۲۲ استان کشور افزایش می‌یاید و هزاران دانش‌آموز نخبه و مستعد در سراسر کشور زیرپوشش آموزش‌های این باشگاه قرار می‌گیرند. 

سرهنگی افزود: افراد مستعد برای نوآوری و کارآفرینی از ویژگی‌های مثبت، پرسشگری، آزمایشگری، آزمون و خطا و رفع نقایص کار، شبکه سازی با همفکران و جامعه هدف با استفاده از تعامل مناسب و تفکر ترکیبی برخوردارند و می‌توانند با توجه به نیازهای جامعه چیزی را خلق کنند که تاکنون وجود نداشته است. 

رییس اداره توسعه و کارآفرینی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی نیز گفت: دانش‌آموزان این باشگاه از بین دانش‌آموزان نخبه و علاقه‌مند به کارآفرینی بین سنین ۱۲ تا ۱۵ سال و ۱۶ تا ۱۸ سال انتخاب می‌شوند و در مدت ۱۸ ماه با شرکت در برنامه‌های مختلف به سوی ایده آفرینی، کارآموزی و شکوفایی استعدادها و خلاقیت رهنمون می‌گردند.

زهرا قلی زاده افزود:برای این دانش‌آموزان در طول دوره هر هفته یک نشست تخصصی برگزار می‌شود که در آن علاوه بر بیان ایده‌ها، خلاقیت و نوآوری در زمینه‌های مختلف، حل مشکلات با استفاده از خرد جمعی، هم نشینی و مصاحبه و درس آموزی از کارآفرینان موفق در زمینه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و خدمات، با طرح‌های نوآورانه کارآفرینان آشنا می‌شوند.

وی ادامه داد: در دوره‌ای که از سال گذشته آغاز شده و هم اکنون نیز ادامه دارد ۱۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر شرکت دارند و در دوره جدید نیز ۶۰ دانش‌آموز دختر مشمول شرکت در این دوره کارآموزی ۱۸ ماهه هستند.

وی گفت: در پایان دوره نیز ایده‌های خلاق که قابلیت تبدیل به ایجاد ثروت و کارآفرینی داشته باشد از طریق ۱۵ شتاب دهنده تا تکمیل مراحل نهایی تحت حمایت قرار می‌گیرند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.