ایرج یوسفی روز شنبه در نشست خبری اظهارداشت: این تسهیلات در قالب  پنج هزارو ۶۲۲ فقره  به متقاضیان در البرز پرداخت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۴درصد رشد داشته است. امسال ۲۶۱ فقره تسهیلات در زمینه اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری و نهادهای حمایتی به مبلغ ۷۳۱ میلیارد ریال توسط این بانک پرداخت شد.
وی اظهار داشت: به منظور افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در استان از ابتدای سال جاری تا کنون ۳۵  فقره تسهیلات به مبلغ  ۶۷ میلیارد ریال با نرخ ۱۵درصد پرداخت شده است.

مدیر ستادی بانک کشاورزی استان البرز  افزود: مبلغ ۳۵۸ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج  به یک هزارو ۱۵۸ نفر از زوج های جوان استان پرداخت شد.
وی با اشاره به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه تبصره ۱۶ خود اشتغال‌زایی در البرز گفت: امسال ۲۰۰ فقره تسهیلات به مبلغ ۶۰ میلیارد ریال به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره)پرداخت شده است.
یوسفی با اشاره  به طرح تمدید بدهی و امهال تسهیلات گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون براساس مفاد بند «ل» تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۹۸ (بخشودگی سود و جرایم تسهیلات زیر یک میلیارد ریال) به تعداد ۶۱ نفر به مبلغ ۱۴ میلیارد ریال از این مصوبه استفاده کردند.
وی با اشاره به  بند «خ» ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه کشور عنوان کرد: در این خصوص ۱۸۱ نفر از این مصوبه استفاده کردند و بیش از ۱۰۲ میلیارد و ۴۰۰میلیون ریال از بخشودگی سود تخصیصی بهره‌مند شدند.

مدیر ستادی بانک کشاورزی استان البرز اظهار داشت:  در راستای ایجاد اشتغال جوانان و فارغ التحصیلان بخش کشاورزی از محل بند الف تبصره ۱۸ مبلغ ۶۷۳ میلیارد ریال بابت احداث ۱۳طرح جدید تولید محصولات کشاورزی و گلخانه ای اختصاص یافت .
وی افزود: در اجرای سیاست های رونق تولید از محل اعتبارات اقتصاد مقاومتی مبلغ یک هزارو یک میلیارد ریال اعتبار به تعداد ۱۰۱ نفر از فعالان و تولید کنندگان زیر بخش کشاورزی پرداخت شده است .
مدیر شعب بانک کشاورزی استان البرز افزود : دربخش مطالبات از ابتدای سال جاری تاکنون  رقمی بالغ بر ۶ هزارو ۱۴۹ میلیارد ریال وصول مطالبات صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۳۲ درصدی برخوردار می باشد.

وی در ادامه افزود:  مطالبات غیر جاری بانک کشاورزی البرز به مبلغ یک هزارو ۸۳ میلیارد ریال بوده  که مانده این مطالبات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۶ درصد کاهش داشته است.

یوسفی گفت: با توجه به موارد اشاره شده ریسک اعتباری استان در مقطع زمانی پایان دی ماه سال جاری به ۱۰.۸۱ درصد رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶.۲۳ درصد کاهش داشته است .
وی بیان داشت: برای به کارگیری روش‌های نوین تضمین تعهدات فعالان بخش کشاورزی تا کنون تعداد ۲۶۸ فقره ضمانت نامه به مبلغ ۱۴۹ میلیارد ریال صادر شده که رشدی معادل ۵۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد .
مدیر شعب بانک کشاورزی البرز در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در راستای فروش املاک تملیکی از ابتدای سال تا کنون تعداد ۱۶ فقره ملک به ارزش ۸۸ میلیارد و ۷۲۹ میلیون ریال واگذار شده، افزود: این امر نشانگر تحقق ۸۷درصد برنامه ابلاغی است.
یوسفی  با اشاره به بیمه محصولات کشاورزی استان یادآور شد: در سال‌جاری شعب بانک کشاورزی استان البرز ۵۴ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان خسارت دیده تحت پوشش بیمه کشاورزی، پرداخت کرد و  از مجموع غرامت‌های پرداخت شده به کشاورزان و دامداران مبلغ ۳۲میلیارد ریال غرامت در بخش دام ، مبلغ یک میلیارد ریال غرامت در بخش طیور ، مبلغ ۱۰ میلیارد ریال غرامت در بخش محصولات باغی و مبلغ ۱۰ میلیارد ریال غرامت در بخش محصولات زراعی بوده است ضمن آنکه ازابتدای سال زراعی ۹۹-۹۸ تاپایان دی ماه امسال  تعداد۲ هزارو۲۹۴ بیمه نامه  توسط نمایندگی‌های بیمه کشاورزی استان البرز  صادر شده که بیمه نامه‌های صادر شده شامل ۴۴ هزار راس دام ، سه میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه طیور ،۹۳۰هکتار انواع محصولات باغی و ۱۳هزارو ۷۷۲ هکتار محصولات زراعی  است که تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفت . 
وی افزود: درآمد حاصل از فروش بیمه نامه ها از ابتدای سال جاری تا کنون معادل ۷۶ میلیارد و ۲۵۰میلیون ریال است.

مدیر شعب استان البرز بیان داشت: با توجه به تامین مالی بخش کشاورزی استان از ابتدای سال تاکنون مانده سپرده‌های مردمی به مبلغ ۲۰ هزارو ۵۹۷ میلیارد ریال رسیده که در مقایسه با سال قبل ۲ هزارو ۹۰۰ میلیارد ریال افزایش داشته که رشد ۱۶.۳۹درصدی را نشان می دهد .  
یوسفی گفت : بر این اساس یکی از رسالت‌های این مجموعه ،جمع‌آوری منابع مردمی و سرمایه‌گذاری آن در بخش کشاورزی در قالب اعطای تسهیلات به فعالان و تولید کنندگان بخش کشاورزی است، اکنون نسبت منابع به مصارف استان معادل ۱.۸۴ می باشد.
وی افزود: شعب سودآور استان  البرز از تعداد ۱۵شعبه در پایان سال قبل به تعداد ۲۳شعبه در پایان دیماه سال جاری تغییر یافت که نتیجه بهبود ترکیب سپرده‌های ارزان قیمت و گران قیمت بوده  و همچنین حاکی از مدیریت هزینه‌ها می‌باشد .
مدیر شعب بانک کشاورزی استان البرز گفت: بانک کشاورزی به عنوان تامین کننده مالی بخش کشاورزی به دنبال اجرای طرح‌های زیربنایی و توسعه پایدار و رونق تولید می باشد و با استفاده از پتانسیل استان البرز  توسعه صنایع تبدیلی غذایی ، گلخانه ها ، مکانیزاسیون ، گیاهان دارویی و شیلات از اولویت‌های ما خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.