حسن عزیزی عصر یکشنبه در نشست کارگروه مهارت آموزی که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: آمار بیکاران دانش آموخته کرمانشاه ۱۰ درصد از میانگین کشور بیشتر است.
وی با بیان اینکه ۱۳۲ هزار کرمانشاهی جویای کار هستند، گفت: ۵۳ هزار نفر از آمار بیکاران را جوانان دانش آموخته در دانشگاه ها تشکیل می دهند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اشتغالزایی برای بیکاران تحصیل کرده، دشوار است، گفت: باید هرچه سریع تر فکری به حال بیکاری دانش آموخته گان دانشگاه ها کرد.
عزیزی پیشنهاد داد: آموزش های فنی و حرفه ای را به سمت مهارت آموزی دانش آموختگان دانشگاهی ببریم تا این افراد با مهارت آموزی در صنایع بکارگیری شوند.
در ادامه این نشست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه از تمام ظرفیت ها برای کارآفرینی استفاده می کنیم، گفت: زیرساخت های عمرانی استان در راستای ارزش آفرینی در حوزه اقتصادی و اشتغالزایی ایجاد می شوند.
هدایت حاتمی افزود: ۴۰ کالای مزیت دار و یا امکان مزیت دار شدن شناسایی کرده ایم و در تلاشیم‌ که از آنها برای ایجاد ارزش اقتصادی استفاده کنیم.
وی به قابلیت های کرمانشاه در حوزه خدمات اشاره کرد و گفت: خدمات می‌توان اقتصاد کرمانشاه را متحول کند و منجر به رفع معضل بیکاری شود.
معاون استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت های فنی و حرفه ای برای توسعه مشاغل خدماتی استفاده کنیم، ادامه داد: این ارگان می تواند مهارت های لازم با مشاغل و ظرفیت های کرمانشاه را تقویت کند.
حاتمی با تاکید بر اینکه تمام ارگان ها فعالیت های آموزشی را در یک راستا انجام دهند، گفت: باید نیازها را به درستی شناسایی کنیم و متناسب با آنها به مهارت آموزی متمرکز بپردازیم.
وی اعلام کرد: پاییز سال آینده چهار مدرسه کسب و کار را با دید گسترش آموزش های فنی و حرفه ای در استان کرمانشاه راه اندازی خواهیم کرد.
نرخ بیکاری استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت در پاییز امسال ۱۶.۳ درصد از سوی مرکز آمار ایران اعلام شده است.

گفته می شود بیش از ۱۵۰ هزار نفر بیکار هم اکنون در استان کرمانشاه وجود دارد که هر سال هفت هزار و ۵۰۰ نفر به آنها اضافه می شود.

اکنون هزار و ۲۷ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۳۸ هزار و ۴۹۹ میلیارد ریال در استان وجود دارد که ۳۰ هزار و ۲۸۴ نفر در آنها مشغول به کار هستند.   

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.