سید سعید شاهرخی روز یکشنبه در جمع مدیران بانکی افزود: منصفانه نیست که طلبکارانه از مسوولان و بانک ها سخن گفت چرا که با کمک بانک ها در این استان کارهای خوبی صورت گرفته است هر چند به وضعیت موجود راضی نیستیم.

وی اضافه کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ۹ ماهه سالجاری توسط بانک ها تسهیلات پرداخت شده است که امید می رود تا پایان سال، آنچه پیش بینی شده محقق شود.

استاندار همدان هدایت منابع به سمت توسعه صنعت، معدن، کشاورزی را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: طبق احکام برنامه ششم توسعه کشور باید در حوزه منابع آب به سمت استفاده از سیستم آبیاری نوین پیش رفت.

شاهرخی اضافه کرد: هم اینک ۱۰۷ هکتار گلخانه در این استان وجود دارد که رسیدن به ۲۱۰ هکتار در دستور کار است و امسال از ۷۰ هکتار پیش بینی شده ۳۶ هکتار اجرا و ۳۴ هکتار باقی مانده است.

وی با تاکید بر اینکه باید تا پایان سال ۳۴ هکتار گلخانه باقی مانده بهره برداری شود از دستگاه های تخصصی و بانک ها خواست با برگزاری نشست مشکلات فرا روی گلخانه های این استان را رفع کنند.

استاندار همدان با بیان اینکه امسال در حوزه دامپروری تحول جدی رخ داده گفت: طرح هایی در حوزه دام مولد در شهرستان های همدان، رزن و ملایر در دست اجرا است که به نتیجه رسیدن آنها در رونق صنایع پایین دست و مرتبط بسیار با اهمیت است.

شاهرخی ادامه داد: طرح «فراز» (داربستی کردن باغهای انگور) در شهرستان ملایر برای استان بسیار حائز اهمیت است چراکه اجرای آن موجب سه برابر شدن محصولات می شود بنابراین باید کشاورزان را برای اجرای این طرح توجیه و همراه کرده و منابع را پای کار آورد.

وی فضای همدان را فضای کسب و کار دانست و گفت: باید به تولید کننده اعتماد کرده و روحیه داد و فرهنگ کار و تلاش را بالا برد همچنین شرایط را برای تولید کنندگان با رفع موانع تسهیل کرد. 

بالاترین مقام اجرایی استان همدان افزود: در پایان برنامه سه ساله باید نرخ بیکاری همدان به ۷.۱ برسد بنابراین برای رسیدن به این هدف برنامه هایی پیش بینی شده است که بخشی از این نقش را بانک ها ایفا می کنند.

شاهرخی یادآوری کرد: آمریکا با خروج از برجام جریانی علیه اقتصاد کشورمان راه انداخت که مقابله با آن نیازمند قوی کردن اقتصاد کشور با تکیه بر توان داخلی و تعامل با دیگر کشورها است.

وی افزود: هم اینک دشمن با موشک به جنگ با کشورمان نیامده است بلکه به جنگ با اقتصاد و تولید آمده که باید به موازات افزایش قدرت نظامی، سیاسی و علمی،  اقتصاد را هم تقویت و قوی کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.