«هدایت حاتمی» روز پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: کرمانشاه دارای زیرساخت های بسیار در بخش هاص صنعتی، کشاورزی و صنعتی است که باید به خوبی از آنها استفاده کرد.

وی با اشاره به نرخ پایین تورم در استان گفت: کرمانشاه در جایگاه ۲۷ تورم‌کشور قرار دارد و جز استان های ارزان‌ محسوب می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه یادآور شد: ستادهای سرمایه گذاری را در دستگاه‌های کلیدی راه اندازی کرده ایم تا صدور مجوز های سرمایه گذاری به کمتر از ۲ هفته برسد.

به گفته حاتمی، صدور مجوزهای ساخت و ساز برای سرمایه گذاران نیز تا پایان سال زیر نظر این ستادها در خواهند آمد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: هزینه مورد نیاز برای ایجاد هر شغل صنعتی در کشور ۷۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده، در حالی که این آمار در استان کرمانشاه ۲۵ میلیون تومان است که نیاز به بازنگری دارد.

در ادامه این نشست رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با بیان اینکه کرمانشاه با چالش تمرکز جمعیت روبه رو است، گفت: اگر نتوانیم نرخ جمعیت در کرمانشاه ثابت نگه داریم‌ با مشکل اساسی روبه رو می شویم.

«حبیب الله وفایی» به تمرکز جمعیت در مرکز استان اشاره کرد و اظهارداشت: ما با چالشی اساسی به عنودن حاشیه نشینی در کنار شهر کرمانشاه روبه رو هستیم.

وی با اشاره به اینکه جمعیت روستاییان کرمانشاه روبه کاهش است، گفت: در صورتی که بتوانیم جمعیت را در روستاها ثابت نگه داریم، بسیاری مشکلات برطرف خواهد شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با اشاره به تهیه سند سه ساله اشتغال در کرمانشاه، عنوان کرد:  ما برای حضور بخش خصوصی در کرمانشاه و اشتغالزایی تمام‌ داشته های دستگاه های استان را بسیج کرده ایم.

وفایی به پروژه راه آهن غرب کشور اشاره کرد و گفت: در این پروژه قرار بود ۴۵۰ میلیارد تومان به پروژه تزریق شود که ۱۵۰ میلیارد تومان آن در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار گرفت؛ اگر این اعتبار به راه آهن‌ باز گردد می توانیم‌ راه آهن را تا اسلام‌آباد غرب برسانیم و از سوی دیگر ۶۰۰ نفر نیروی کار نیز در صورت تامین نشدن این اعتبار بیکار خواهند شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.