محبت جمالی نیا روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون عملیات ساخت سه هزار و ۱۶۶ واحد شهری نیز در دست اقدام است که در شهر سرپل ذهاب شاهد فرصت سازی از قِبل زلزله در تراکم طبقات هستیم که از یک و ۲ دهم طبقه اکنون واحدها به سه و هشت دهم طبقه رسیده اند.

وی اظهار داشت: همچنین عملیات ساخت هشت هزار و ۲۶۶ واحد مسکونی روستایی نیز پایان یافته که ۲۰ درصد شاهد افزایش ساخت و ساز واحدهای مسکونی در سطح روستاها هستیم.

نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب گفت: در زلزله آبان سال ۹۶ در مجموع ۳۶ هزار واحد مسکونی دچار آسیب کلی و جزیی شد که از مجموع این واحدها ۱۸ هزار و ۱۲۲ واحد مسکونی تعمیری است.

جمالی نیا افزود: هم‌اکنون ۲۱ بلوک از مسکن مهر شهید شیرودی سرپل‌ذهاب تکمیل شده و در برخی واحدها خانوارها در آن ساکن شده‌اند و سه بلوک آن نیز که به طور کامل تخریب شد با پیشرفت ۶۰ درصد در دست بازسازی است.

وی ادامه داد: برای تکمیل واحدهای احداثی که در اثر تورم و گرانی مصالح ناتمام مانده اند به هر واحد ۱۲۰ میلیون ریال تسهیلات با تایید بنیادمسکن و معرفی به بانک های عامل پرداخت می شود که تاکنون برای ۲ هزار و ۴۷۵ واحد تشکیل پرونده و یک هزار و ۳۰ فقره نیز تسهیلات خود را دریافت کرده اند.

 سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار تن جمعیت دارد.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.
این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱تن مصدوم و بیش از چهارهزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.
مسوولان ارشد استان گفته‌اند که همه واحدهای خسارت دیده را تا پایان امسال تکمیل می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.