کیوان خاصی روز چهارشنبه به ایرنا افزود: به منظور ریشه کنی بیماری فلج اطفال در کشور، برنامه واکسیناسیون کودکان با قطره خوراکی فلج اطفال همواره در سراسر کشور در حال اجرا است و برای افزایش اثربخشی بیشتر این واکسن از شهریور ماه سال ۱۳۹۴، یک نوبت واکسن فلج اطفال تزریقی در سن چهار ماهگی به برنامه معمول واکسیناسیون کودکان اضافه شد.
وی اظهار داشت: به دنبال اجرای این برنامه، نیاز به واکسن در سطح کشور افزایش یافت و به علت تولید نشدن واکسن توسط شرکت های تولید کننده، از ابتدای سال ۱۳۹۵ موجودی واکسن در سطح کشور به شدت کاهش یافت.
وی اضافه کرد: با توجه به کمبود واکسن در کشور، این برنامه (تزریق واکسن در سن چهار ماهگی) متوقف شد و تنها در استان‌هایی که با افغانستان و پاکستان هم مرز بوده و نیز استان‌هایی که از این ۲ کشور که جزو مناطق آلوده ویروس فلج اطفال محسوب می‌شوند مهاجرپذیر هستند، اجرا می‌شد.
وی گفت: در نهایت با پیگیری‌های مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت واکسن مورد نیاز کشور تامین و از شهریور ماه سال گذشته برنامه واکسیناسیون در تمام استان‌ها اجرا شد.
خاصی تصریح کرد: اکنون به منظور تکمیل واکسیناسیون کودکانی که در بازه زمانی اول آذر ۱۳۹۴ تا ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ متولد شده اند و واکسن برای آنها در سن چهار ماهگی تزریق نشده، کمپین واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال تزریقی از پنجم بهمن ماه امسال در سطح استان اجرا و تا پایان سال جاری ادامه دارد.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که حدود ۳۰ درصد از این جمعیت زیر ۱۸ سال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.