نوربخش حاتمی روز شنبه با گرامیداشت آغاز دهه مبارک فجر و پیروزی انقلاب اسلامی به ایرنا افزود: این تعداد پروژه در حوزه عمرانی سه بخش آب و خاک، باغبانی و منابع طبیعی و پروژه های تسهیلاتی در بخش های تولیدات دامی، تولیدات گیاهی، صنایع کشاورزی، شیلات و تعاون روستایی است.

وی پروژه های عمرانی قابل افتتاح را ۷۷ پروژه آب و خاک با سرمایه گذاری ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و اشتغال ۶۶۳ نفر، ۹ پروژه باغبانی با بیش از ۲ میلیارد تومان اعتبار و اشتغالزایی ۳۰ نفر و ۱۹ پروژه منابع طبیعی با اعتبار ۲۱ میلیارد و ۴۰۸ میلیارد تومان و اشتغال ۱۲۱ نفر اعلام کرد.

او سپس به پروژه های تسهیلاتی قابل افتتاح در استان نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه ها شامل ۲۴ پروژه تولیدات دامی با اعتبار ۸۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و اشتغال ۱۳۶ نفر، ۹ پروژه تولیدات گیاهی با اعتبار ۱۰ میلیارد و ۵۳۰ میلیون تومان و اشتغال ۵۱نفر، هشت پروژه در بخش صنایع  تبدیلی با اعتبار ۲۵ میلیارد و ۳۰۹ میلیون تومان و اشتغال ۱۶۲ نفر، چهار پروژه شیلاتی با اعتبار یک میلیارد و ۷۲۹ میلیون تومان و اشتغال ۱۴ نفر و یک پروژه تعاون روستایی است که برای اجرای این پروژه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری صورت گرفته که پنج نفر هم اشتغالزایی دارد.

حاتمی در ادامه به شروع عملیات اجرایی هفت پروژه عمرانی و تسهیلاتی بخش کشاورزی استان در ایام الله دهه مبارک فجر اشاره کرد و گفت: برای اجرای این پروژه‌ها ۱۹ میلیارد و ۵۹۰ میلیون تومان سرمایه گذاری شده است که زمینه ایجاد اشتغال ۲۴۵ نفر را فراهم می آورد.

وی این پروژه ها را شامل یک پروژه آب و خاک با اعتبار ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و اشتغال ۹۶ نفر، یک پروژه باغبانی با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان و اشتغال ۵۰ نفر، ۲ پروژه تولیدات دامی با اعتبار ۴ میلیارد و ۳۴۰ میلیون تومان و اشتغال ۱۰ نفر، یک پروژه شیلاتی با اعتبار ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و اشتغال ۷۵ نفر و ۲ پروژه تولیدات گیاهی با اعتبار ۷ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان است که زمینه اشتغال ۱۴ نفر را فراهم می نماید.

در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

در استان کرمانشاه چهار میلیون و ۶۵۰ واحد دامی و بیش از یک هزار و ۳۳۳ واحد دامپروری صنعتی شامل ۷۰۰ واحد مرغداری گوشتی صنعتی، ۱۷۶ واحد گاوداری شیری، ۱۸۱ واحد پرواربندی گوساله و ۲۱۹ واحد پرواربندی بره فعال است.

در این استان همچنین ۲۵ واحد مرغداری تخمگذار، ۱۳ واحد پرورش بوقلمون صنعتی، ۹ واحد مرغ مادر گوشتی، چهار واحد جوجه کشی، ۲ واحد مرکز پرندگان زینتی، پنج واحد پرورش شترمرغ و بیش از ۳۰۹ هزار کلنی زنبور عسل و سایر واحدهای بخش روستایی و عشایری وجود دارد.

سال گذشته بیش از ۴۵۱ هزار تن انواع محصولات دامی شامل ۳۳۶ هزار تن شیرخام، ۳۶ هزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز، ۶۳ هزار و ۸۰۰ تن گوشت طیور، ۱۱ هزار و ۱۰۰ تن تخم مرغ و چهار هزار و ۸۳ تن عسل تولید شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.