پایگاه خبری پلیس روز دوشنبه به نقل از سرهنگ «محمد حیدری» اعلام کرد: تخلفات حادثه ساز شامل حرکات نمایشی، سرعت و سبقت غیرمجاز، حرکت به صورت مارپیچ و تجاوز به چپ می شود که باعث توقیف ۷۲ ساعته خودرو خواهد شد.

وی با بیان اینکه ارتکاب تخلفات حادثه ساز علاوه بر به خطر انداختن ایمنی تردد برای مرتکبین آن عواقب و تبعات بسیاری به دنبال دارد، افزود: به همین دلیل در قوانین برای بازدارندگی به آنها توجه ویژه ای شده است. 

سرهنگ حیدری خاطرنشان کرد: در حوادث رانندگی منجر به جرح یا فوت که علت وقوع تصادف، تخلف حادثه ساز باشد در اولین حادثه معادل ۲.۵ درصد، دومین حادثه پنج درصد و سومین حادثه ۱۰ درصد از خسارت های بدنی و مالی پرداخت شده توسط شرکت بیمه گر از راننده مقصر حادثه دریافت می شود.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه ادامه داد: به تخلفات رانندگی حادثه ساز نمره منفی تعلق خواهد گرفت که با رسیدن نمرات منفی به سقف ۲۰، ۲۵ و ۳۰ گواهینامه رانندگی فرد گرفته شده و در مرحله اول سه ماه و مرحله دوم ۶ ماه بایگانی و در مرحله سوم ابطال می شود.

توجه نکردن به جلو بیشترین سهم را در تصادفات رانندگی دارد 

رییس پلیس راهور استان کرمانشاه گفت: توجه نکردن به جلو با ۲۸ درصد بیشترین سهم را در تصادفات رانندگی درون شهری تشکیل می دهد.

سرهنگ «فضل الله شیری» اظهار داشت: توجه نکردن به جلو ناشی از عوامل متعددی از جمله سرعت غیرمجاز، عدم توجه به وسیله نقلیه مقابل، حواس پرتی، رعایت نکردن فاصله مجاز و ایمن، نقص فنی در سیستم ترمز و عدم مهارت کافی در هدایت و کنترل وسیله نقلیه می تواند باشد.

وی افزود: هر کدام از دلایل یادشده نشات گرفته از رفتارهای ناایمن و پرخطر رانندگان است به عنوان مثال استفاده از تلفن همراه، خوردن و آشامیدن، گوش دادن به موسیقی با صدای بلند و سایر رفتارهای پرخطر موجب حواس پرتی راننده و در نهایت بروز تصادف می شود.

سرهنگ شیری در پایان گفت: با توجه به اینکه در معابر شهری هر لحظه احتمال عبور طولی یا عرضی عابران پیاده وجود دارد از این رو می طلبد رانندگان در حین رانندگی کاملا به جلو توجه داشته باشند و از رفتارهای یاد شده پرهیز کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.