عادله علیپور روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ثبت این تخلفات با صرف نظر کردن از چهار تن اضافه بار انجام شده است یعنی اگر اضافه بار مجاز برای یک خودرو سنگین مطابق با ظرفیت آن ۱۹.۵ تن است، سامانه‌های توزین متحرک تا سقف حدود ۲۳ تن بار را برای آن خودرو مجاز تلقی می‌کنند.
وی ادامه داد: حمل بار اضافه و بیش از ظرفیت هر خودرو به بستر و ابنیه فنی راه آسیب رسانده و موجب کاهش طول عمر و افزایش هزینه‌های نگهداری جاده می‌گردد از طرفی حمل بار بیش از ظرفیت خودرو موجب ضعیف عمل کردن سیستم ترمز شده و ایمنی تردد در جاده‌ها را به مخاطره می‌اندازد.

علیپور گفت: سامانه‌های ثبت اضافه بار در کنار پایگاه‌های پلیس راه استان نصب شده و با ثبت تخلف اضافه بار و تهیه تصویر وسیله نقلیه، اطلاعات مربوطه برای اعمال قانون به پایگاه پلیس راه ارسال می‌شود.

وی افزود: با این حال تاکنون اطلاعات ۱۰ هزار تخلف ثبت شده در این ارتباط از سوی پلیس راه پیگیری و اعمال قانون نشده است.
رییس اداره روابط عمومی راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خراسان رضوی ادامه داد: برای راه‌اندازی چهار سامانه مکانیزه یاد شده ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و به زودی ۲ سامانه توزین متحرک نیز در استان راه‌اندازی می‌شود.
۴۹ هزار راننده در بخش حمل و نقل بار و مسافر جاده‌ای در قالب ۶۳۱ شرکت در خراسان رضوی فعالیت دارند.

سالانه بیش از ۳۰ میلیون تن کالای دارای بارنامه، ۲۰ میلیون مسافر دارای صورت وضعیت و حدود چهار میلیون تن کالای ترانزیتی و صادراتی توسط ناوگان جاده‌ای استان جابه‌جا می‌شود.
خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۵۷۵ کیلومتر راه دارد که ۶ هزار و ۴۲۲ کیلومتر آن بین شهری و ۱۴ هزار و ۱۵۲ کیلومتر راه روستایی است.

انتهای پیام
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.