استاندار کرمانشاه با بیان اینکه نرخ تورم خوراکی‌ها در استان ۵۶ درصد است، گفت: این میزان تورم در اقلام خوراکی پذیرفته شده نیست و باید کنترل شود.

هوشنگ بازوند در نشست شورای برنامه ریزی استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه در حوزه خوراکی ها شاهد یک تورم ۵۶ درصدی بوده ایم که این امر به اقتصاد استان لطمه زده است.

در این نشست میزان نرخ تورم کرمانشاه در پایان آذر ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۳۸ درصد عنوان شد که استان را در جایگاه ۲۸ کشور قرار می‌دهد.

بیشترین نرخ تورم در کرمانشاه مربوط به دخانیات و لوازم‌خانگی می شود و کمترین میزان تورم به آموزش و مسکن اختصاص دارد.

هشدار دادستان کرمانشاه در باره تبلیغات انتخاباتی زودهنگام

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه در باره تبلیغات انتخاباتی زودهنگام به نامزدهای انتخابات مجلس و هیات‌های مذهبی هشدار داد.

محمدحسین صادقی اعلام کرد: طبق ماده ۵۶ قانون انتخابات فعالیت تبلیغات انتخاباتی نامزدهای نمایندگی هشت روز قبل از اخذ رای (مرحله اول و دوم) آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از اخذ رای ادامه خواهد داشت؛ گرچه ممکن است نامزدها از مدت‌ها قبل جلسات و نشست هایی در این رابطه داشته باشند اما هرنوع فعالیت و تبلیغ علنی در سطح شهر باید در بازه زمانی قانونی انجام گیرد در غیر این صورت از مصادیق ماده ۵۶ قانون یاد شده و مشمول برخورد قانونی در این رابطه است.

وی درباره دعوت برخی نامزدها به هیات های دینی و محافل مذهبی در ایام فاطمیه و نصب بنر آنها به عنوان سخنران، مداح یا مدعو و... در سطح شهر گفت: ماده ۵۶ قانون انتخابات تصریحی در مورد نوع این تبلیغات ندارد اما تبلیغات زودهنگام می تواند مصادیق بسیار زیادی داشته باشد که یکی از آنها هم تبلیغ در مجالس، محافل و هیات های مذهبی است.

روزانه ۳۱ نزاع در کرمانشاه رخ می‌دهد

معاون اجتماعی انتظامی کرمانشاه اعلام کرد: براساس اعلام مرکز فرماندهی و کنترل انتظامی به صورت میانگین هر روز ۳۱ نزاع در استان رخ می‌دهد که ۱۸ مورد آنها مربوط به شهر کرمانشاه است.

سرهنگ «محمدرضا آمویی» در کارگروه اجتماعی که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: به صورت میانگین هر ماه ۹۰۰ مورد نزاع فردی و دسته جمعی در استان رخ می‌دهد.

وی عنوان کرد: میزان نزاع‌های فردی استان در سال ۹۴، هفت هزار و ۸۸۰ مورد بود و این آمار در سال ۹۷ به ۱۰ هزار و ۷۴۸ مورد رسید که نشان از روند افزایش این نوع نزاع در کرمانشاه دارد.

معاون اجتماعی انتظامی کرمانشاه افزود: همچنین میزان نزاع های دسته جمعی نیز به ترتیب در سال های ۹۴ و ۹۷ از ۴۲۵ مورد به ۳۴۷ مورد رسیده که نشان از شیب ملایم کاهش این نوع نزاع است.

آمویی یادآور شد: براساس آماری که تا پایان آبان ماه امسال اعلام شده است، در نزاع های دسته جمعی شاهد کاهش ۲ درصدی نسبت به سال قبل هستیم اما آمار نزاع های فردی تغییری نکرده است.

۲۰۴ نفر از داوطلبان انتخابات کرمانشاه به نظر شورای نگهبان اعتراض کردند

به گفته رییس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه، ۲۰۴ نفر از داوطلبان انتخابات سیزدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نسبت به نتایج رد صلاحیت و یا عدم احراز صلاحیتشان اعتراض کردند.

حجت الاسلام محسن مفید افزود: این آمار فقط مختص استان است و برای ما مشخص نیست چه تعداد از داوطلبان در هیات نظارت مرکزی تهران به نتایج بررسی صلاحیتشان اعتراض کرده اند.

به گفته وی، از ۳۷۰ پرونده ای که در شورای نگهبان استان برای بررسی صلاحیت افراد تشکیل شده بود، رای اولیه ۱۲۱ نفر تایید صلاحیت، ۶ نفر عدم احراز صلاحیت و مابقی رد صلاحیت بوده است که البته در مرحله بعد در هیات نظارت مرکزی تهران، نتایج به ۹۰ نفر تایید صلاحیت، ۱۲۷ نفر عدم احراز صلاحیت و ۱۵۳ نفر رد صلاحیت تغییر کرد.

وی توضیح داد: عدم احراز صلاحیت معنایش این است که شورای نگهبان نتوانسته است براساس تعریف قانون به شناخت کافی از افراد برسد.

حجت الاسلام مفید ادامه داد: شورای نگهبان از ۲۷ دی تا ۱۱ بهمن ماه فرصت بررسی مجدد اعتراضات به نتایج بررسی صلاحیت افراد را دارد.

فعالیت بیش از ۶۶ هزار ورزشکار سازمان یافته در استان کرمانشاه

هیات پزشکی ورزشی کرمانشاه، تعداد ورزشکاران سازمان یافته استان را تا ابتدای دی ماه امسال ۶۶ هزار و ۷۱۲ نفر ذکر کرد که حدود سه درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نشان می‌دهد.

براساس آمار ارایه شده، تعداد ورزشکاران سازمان یافته استان کرمانشاه در مدت مشابه سال قبل ۶۴ هزار و ۷۳۳ نفر بوده است.

هیات فوتبال استان کرمانشاه با ۱۱ هزار و ۸۱۱ ورزشکار سازمان یافته در جایگاه نخست قرار دارد و هیات های ژیمناستیک با هشت هزار و ۶۴۶ و تکواندو با پنج هزار و ۳۶۷ ورزشکار رده های دوم و سوم را به خود اختصاص داده اند. 

دانشگاه علوم پزشکی: شیر پاستوریزه در استان کرمانشاه سالم است

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به شایعات در فضای مجازی در خصوص مسمومیت شیر پاستوریزه بر سالم بودن این محصول لبنی در استان تاکید کرد.

دکتر محمدی قباد محمدی گفت: خوشبختانه شیر پاستوریزه موجود در استان کرمانشاه مورد تایید و سالم گزارش شده است.

او گفت: حد مجاز آفلاتوکسین در شیر پاستوریزه در کشور یک دهم ppb است و باتوجه به اینکه آفلاتوکسین شیر، از یک دهم بالاتر باشد میزان ppb شیر پاستوریزه در استان سه صدم ارزیابی شده است و این میزان برای شیر استان مجاز است.

وی تاکید کرد: مردم نگران شیر پاستوریزه عرضه شده در استان کرمانشاه نباشند زیرا به طور مداوم بازرسان معاونت از کارخانجات و بازار عرضه آن نمونه برداری کرده و گزارش می‌دهند بنابراین شیر مصرفی مردم هیچ مشکلی ندارد.

معاون سیاسی استاندار: وقوع سرقت در کرمانشاه از میانگین کشوری کمتر است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: طبق آمارهای ارایه شده، تعداد سرقت‌های صورت گرفته در کرمانشاه از میانگین کشوری کمتر است و در این خصوص وضعیت مطلوب‌تری داریم.

«محمدابراهیم الهی‌تبار» در قرارگاه مبارزه با سرقت در سرسرای جلسات فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه، افزود: در سال ۹۶ به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت یک هزار و ۴۰ فقره سرقت و در استان ۶۸۰ مورد سرقت رخ داده است.

وی اظهار داشت: در سال ۹۷ نیز این رقم در کشور به هزار و ۳۰۰ مورد و در کرمانشاه به هزار و ۱۰۰ مورد رسیده است که این آمارها نشان می‌دهد میزان وقوع سرقت در استان از میانگین کشوری کمتر است هر چند برای پیشگیری و کاهش این معضل اجتماعی باید بیشتر تلاش کنیم.

سرقت مسلحانه در کرمانشاه ۵۰ درصد کاهش داشته است

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کاهش ۵۰ درصدی سرقت‌های مسلحانه در کرمانشاه از اول فروردین تا پایان آذرماه امسال و نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

سردار «علی اکبر جاویدان» در قرارگاه مبارزه با سرقت استان در سرسرای جلسات دفتر فرماندهی انتظامی کرمانشاه افزود: همچنین در ۹ ماه سپری شده از سال جاری سرقت به عنف نیز با کاهش ۴۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو بوده ایم.

وی اظهار داشت: در این مدت ۵۸ درصد از سرقت های انجام شده در زمره سرقت های جزیی مانند قطعات و محتویات داخل خودرو و کش رو زنی بوده و ۴۲ درصد سرقت ها نیز جزو سرقت های مهم مثل منزل، مغازه، خودرو، کیف قاپی و سایر موارد بوده است.

سردار جاویدان تصریح کرد: در ۹ ماه سپری شده از سال جاری ۹۰ درصد سرقت های انجام شده در چهار شهرستان و ۱۰ درصد باقیمانده نیز مربوط به بقیه شهرستان های استان بوده است.

۲/۸ درصد تلفات بین جاده‌ای کرمانشاه افزایش یافته است

رییس پلیس راه کرمانشاه از افزایش ۲/۸ درصدی تلفات بین جاده‌ای استان خبر داد و گفت: در ۱۰ ماه سپری شده از سال‌جاری ۳۳۰ نفر در تصادفات بین جاده ای استان کشته شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ نفر افزایش نشان می‌دهد.

سرهنگ «محمدرضا حیدری» در نشست ایمنی جاده های استان، همچنین از کاهش ۶/۱۲ درصدی مجروحان تصادفات سال جاری نسبت به سال ۹۷ خبر داد و گفت: در ایام سفرهای نوروزی، سفرهای تابستانی و ایام اربعین بیشتر آمار تلفات جاده ای در استان را داریم.

وی اظهار داشت: ۵۰۹ نفر در ۱۰ ماه سپری شده از سال جاری در استان کرمانشاه بر اثر تصادفات رانندگی مصدوم شده اند.

وی بیشترین آمار تلفات بین جاده ای استان را مربوط به محورهای کرمانشاه- کامیاران با ۳۸ نفر، محور کرمانشاه به روانسر ۲۶ نفر و بیستون به شهر صحنه ۲۵ نفر اعلام کرد و گفت: هشت درصد تلفات جاده ای مربوط به ۴۰ کیلومتر از جاده کرمانشاه - کامیاران، هشت درصد مربوط به ۲۰ کیلومتر از جاده کرمانشاه - روانسر است.

۹۰ پروژه کشاورزی دهه فجر در کرمانشاه افتتاح می‌شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت: ۹۰ پروژه کشاورزی با ۲۲ میلیارد تومان اعتبار و اشتغالزایی ۸۲۰ نفر در دهه فجر انقلاب اسلامی در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

نوربخش حاتمی در سومین جلسه کارگروه روستایی و عشایری دهه فجر انقلاب اسلامی استان در دفتر امام جمعه کرمانشاه، افزود: اکنون حدود یک میلیون نفر از مردم استان به صورت مستقیم و غیرمستقیم از طریق کشاورزی امرار معاش می‌کنند که این مهم نشان از اهمیت پرداختن به مقوله کشاورزی است.

او همچنین به توفیقات کشاورزی استان پس از انقلاب اشاره کرد و گفت: تولیدات کشاورزی کرمانشاه از ۶۲۰ هزار تن سال ۵۷ به بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن رسیده است و این مهم در سایه توجه به توان کارشناسان داخلی است.

استاندار: کرمانشاه برای سرمایه‌گذاری امن است

استاندار کرمانشاه اشتغالزایی را مهمترین برنامه دولت در کرمانشاه اعلام کرد و گفت: کرمانشاه جز ۱۰ استان امن کشور برای سرمایه‌گذاری است.

«هوشنگ بازوند» در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر کرمانشاه که در محل اتاق بازرگانی برگزار شد، مهمترین معضل استان را بیکاری عنوان کرد و گفت: برای برطرف کردن معضل بیکاری باید همه مدیران دست به کار شوند، با هزار سخنرانی هیچ شغلی ایجاد نمی شود اما با یک سخنرانی می توانیم هزار شغل را از بین ببریم.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال ۱۴۰۰ نرخ بیکاری کرمانشاه به میانگین کشوری می رسد، گفت: در پاییز سال ۹۶ میانگین بیکاری در کرمانشاه ۲۵.۸ بود که این آمار به ترتیب در استان کرمانشاه در سال های ۹۷ و ۹۸ به ۱۸.۴ و ۱۶.۳ درصد رسید.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه پاییز امسال نرخ بیکاری در کشور ۱۰.۶ درصد بود، گفت: به دنبال کاهش سه درصدی آمار بیکاری کرمانشاه تا پایان امسال هستیم و در سال ۲ سال آینده نیز پنج درصد آمار بیکاری را کاهش می دهیم.

بازوند با بیان اینکه هر سال هفت هزار و ۵۰۰ نفر به جمعیت متقاضیان کار استان افزوده می شود، اظهارداشت: تمام تلاش خود را برای ثبات مشاغل ایجاد شده به کار می گیریم تا بیش از این به جمعیت بیکاران اضافه نشود.

کاراته کا کرمانشاهی در مسابقات پاریس به میدان می‌رود

اولین مرحله رقابت‌های کاراته وان سال ۲۰۲۰ در حالی به میزبانی فرانسه و شهر پاریس برگزار می‌شود که کاراته کا کرمانشاهی نیز در این رقابت‌ها حضور دارد.

علی مسکینی نماینده وزن ۶۰- کیلوگرم ایران در مسابقات کاراته وان فرانسه است که بعدازظهر امروز (جمعه - ۴ بهمن) رقابت خود را با حریفان آغاز می کند.

طبق قرعه کشی انجام شده، مسکینی در دور نخست با قرعه استراحت روبرو شده و در دور دوم باید به مصاف برنده ورزشکاران ونزوئلا و هنگ کنگ برود.

مسکینی در صورت راه یابی به دیدارهای رده بندی یا فینال روز یکشنبه (۶ بهمن) برای کسب مدال به ادامه مبارزات خود خواهد پرداخت.

جمهوری اسلامی ایران هیمنه و اقتدار آمریکا را در جهان شکست

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: سیلی محکمی که سپاه به نمایندگی از جمهوری اسلامی بر صورت آمریکا در حمله به پایگاه نظامی آنها نواخت هیمنه و اقتدار این کشور را در جهان شکست.

آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه اظهارداشت: این حمله ظفرمندانه در حالی انجام شد که پس از جنگ جهانی دوم که بیش از ۷۰ سال از آن می گذرد هیچ کشوری جرائت تعرض به پایگاه های نظامی آمریکا که فرعون زمان است را نداشته است.

وی با بیان اینکه حمله به پایگاه نظامیان آمریکا در عین الاسد توان بالای نظامی جمهوری اسلامی را به جهانیان نشان داد، افزود: این حمله ثابت کرد که در مقابل هرتعرض دشمن چگونه می توانیم مقتدرانه پاسخگو باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.