اردشیر نورمحمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارقام کشت شده سیب زمینی در مزارع زیرکشت این محصول از نوع سانته، مارپلا و آگریا، برون و مارفونا و رقم جدیدی به نام فابولا است که پیش بینی می شود با توجه به رطوبت خاک و بارندگی های مناسب در صورت نبود سرما و یخبندان، از هر هکتار زمین های کشت شده بین ۲۵ تا ۳۰ تن سیب زمینی برداشت و روانه بازار مصرف شود.

وی اظهارداشت: کشت سیب زمینی در صورت مساعد بودن شرایط محیطی در هوای آزاد و در فصل بهار کشت می شود، ولی با توجه به گرمسیر بودن قصرشیرین، این محصول در زمستان کشت می شود.
مدیرجهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: برداشت محصول سیب زمینی در قصرشیرین با توجه به گرمسیر بودن این شهرستان مرزی در اردیبهشت انجام می شود که میزان برداشت این محصول به مدیریت مزرعه، رطوبت نسبی و همچنین دما بستگی دارد.
نورمحمدی ادامه داد: بذر سیب زمینی از مکان های معتبر خریداری و تامین شده و با تمهیدات اتخاذ شده از ورود بذرهای آلوده جلوگیری می شود و همچنین کارشناسان بر مراحل کشت نظارت دارند ضمن اینکه کود به میزان مورد نیاز از نوع فسفاته، پتاسه و اوره نیز در بین کشاورزان توزیع شده است.

وی ادامه داد: پارسال در مجموع ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن محصول سیب زمینی از مزارع شهرستان قصرشیرین برداشت شد.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت، ۳۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.