نبی بخش داودی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ظرفیت‌ های کشاورزی نشان می‌ دهد ایرانشهر یکی از قطب های تولید کننده گندم به حساب می آید و به انبار غله جنوب سیستان و بلوچستان معروف شده است.
وی بیان کرد: ایرانشهر با وجود وسعت زمین های کشاورزی، تنوع آب و هوایی، نیروهای بالقوه و ارزان، غنای آب‌ ‌های زیر زمینی و زمین های حاصل خیز برای توسعه کشاورزی بسیار مستعد است.
فرماندار ایرانشهر متوسط برداشت گندم در این شهرستان را 3.5 تا چهار تن در هکتار اعلام کرد و افزود: پیش بینی می شود از این سطح زیر کشت بیش از 24 هزار تن گندم برداشت شود.
وی با بیان اینکه بیش از سه هزار نفر در کار کاشت، داشت و برداشت گندم در ایرانشهر مشغول بکار هستند، گفت: کشت گندم در اواخر آبان و برداشت آن در این شهرستان از اردیبهشت ماه سال آینده آغاز می شود.
داودی بیان کرد: سرسبزی مزارع گندم در این فصل از سال که همه جا سرما و یخبندان حاکم است نشان از بهاری بودن فصل زمستان در ایرانشهر دارد.
وی تصریح کرد:ایرانشهر با داشتن آب و هوای مساعد یکی از مناطق حاصلخیز سیستان و بلوچستان است به طوریکه در چهار فصل سال می توان از زمین های کشاورزی آن انواع محصول فصل و غیرفصل برداشت کرد.
به گزارش ایرنا ایرانشهر با 30 هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی و با 17هزار بهره بردار به عنوان قطب کشاورزی در سیستان و بلوچستان مطرح است.
این شهرستان از توابع سیستان و بلوچستان در 337 کیلومتری زاهدان مرکز این استان واقع شده است.
7314**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.