علیرضا دهمرده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در شرایط تر سالی حدود 110هزار هکتار در سیستان و بلوچستان زیر کشت محصول استراتژیک گندم قرار داشته اما ادامه یافتن خشکسالی های شکننده این سطح را به میزان 32هزار هکتار کاهش داده است.
وی افزود: شور، نارین، مهرگان، سیروان و چمران 2 مهمترین ارقام گندم مقاوم به تنش‌های محیطی کم آبی و شوری آب محسوب می شوند که امسال در سیستان و بلوچستان کشت شده است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی بیان کرد: سال گذشته 31هزار هکتار از سطح زمین های کشاورزی این استان به کشت گندم اختصاص داشت که 31هزار تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان خریداری شد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، انار، مرکبات و غیره دارد.
تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید 2 بار محصول را دارند.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.