بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری استان کرمانشاه در پاییز سال جاری ۱۶.۳ درصد اعلام شد که بررسی روند تغییرات نشان می‌دهد این شاخص نسبت به پاییز سال گذشته ۲.۱ درصد کاهش داشته است و روند کاهشی نرخ بیکاری استان تداوم دارد.

 براساس آمار اعلام شده، نرخ مشارکت اقتصادی استان در فصل پاییز طی سال های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸ نیز روند صعودی داشته که این موضوع در کنار روند کاهشی نرخ بیکاری نشان از جهت گیری صحیح اقتصادی استان در مهار روند افزایشی نرخ بیکاری استان دارد.

با وجود این که نرخ بیکاری در استان کرمانشاه در طی دوره مورد بررسی در فصل پاییز همواره از میانگین نرخ بیکاری کشور بالاتر بوده است، اما روند اختلاف نرخ بیکار ی استان با میانگین کشوری دارای روندی کاهشی است. 

 با فرض ثبات روندهای موجود طی سال های گذشته، انتظار می رود که این نرخ در استان کرمانشاه ۲ سال آینده به میانگین نرخ بیکاری کشوری برسد و این ۲ نرخ در حال یکسان شدن هستند.

نرخ بیکاری استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت در تابستان امسال ۱۴.۴ درصد از سوی مرکز آمار ایران اعلام شده بود.

گفته می شود بیش از ۱۵۰ هزار نفر بیکار هم اکنون در استان کرمانشاه وجود دارد که هر سال هفت هزار و ۵۰۰ نفر به آنها اضافه می شود.

اکنون هزار و ۲۷ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۳۸ هزار و ۴۹۹ میلیارد ریال در استان وجود دارد که ۳۰ هزار و ۲۸۴ نفر در آنها مشغول به کار هستند.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.