سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر روز پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کرمانشاه که با حضور هوشنگ بازوند استاندار و فرماندهان ارشد نظامی استان در سرسرای اجتماعات این بنیاد برگزار شد، افزود: به فرموده مقام معظم رهبری ارزش ها و درس های دوران دفاع مقدس مربوط به یک سال، ۱۰ سال و ۱۰۰ سال نیست بلکه بیش از ۲۰۰ تا ۳۰۰ سال می تواند ضامن امنیت کشور باشد.
وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری مهم ترین موضوع دفاع مقدس را درس ایستادگی و مقاومت در مقابل دشمنان می دانند که می تواند قرن ها از آن برای ایستادگی و مقاومت واستقلال کشور درس گرفت و موجبات سرافرازی کشور را فراهم کرد.

رییس بنیاد حفظ آثار اظهارداشت: سال گذشته حدود هفت میلیون نفر از محورهای عملیانی و مناطق جنگی کشور بازدید کردند که ۸۰ درصد آنان جوانان ۱۵ تا ۳۰ سال بوده که حتی در دوران دفاع مقدس به دنیا نیامده‌اند. 

کارگر با اشاره به قرارداد ننگین ترکمن چای در دوره قاجار گفت: مردم ما هنوز این شکست و خسارت سنگین آن به کشور را در ذهن دارند، بنابراین پیروزی و سرافرازی دوران دفاع مقدس نیز می تواند سال ها موجبات سرافرازی، استقلال و پیروزی برای ما به ارمغان آورد.

او در ادامه اهداف اصلی احداث موزه های دفاع مقدس استان ها، یادمان های شهدا و محورهای عملیاتی، راه اندازی طرح بزرگ راهیان نور و دیگر برنامه های مختلف نوشتاری، نمایشی و همایشی بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس را در راستای انتقال و انعکاس درس ها و ارزش های این دوران به نسل های آینده در راستای حفظ استقلال کشور اعلام کرد.

وی همچنین ایستادگی و مقاومت ملت ایران در مقابل همه فتنه ها، مشکلات و بحران ها را نتیجه نشر ارزش های دوران دفاع مقدس دانست و گفت: انصافا همه مسوولان در همه دوران برای حفظ ارزش های دفاع مقدس پای کار بوده اند.

دوران دفاع مقدس مربوط به هیچ جناح سیاسی نیست 

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنان خود دوران دفاع مقدس را مربوط به هیچ جناح سیاسی ندانست وآن را متعلق به همه اقشار و جناح های کشور دانست و گفت: جناح بندی و تحریف تاریخ دوران دفاع مقدس، خیانت بزرگی به این دوران پرافتخار کشور است که مقام معظم رهبری نیز بارها بر حفظ تاریخ دوران دفاع مقدس و جلوگیری از تحریف آن تاکید داشتند، نباید کسانی که در آن نقش داشته اند و الان راه دیگر رفته اند حذف شوند.

کارگر در ادامه کرمانشاه را سنگر مقابله با ضد انقلاب و ارتش رژیم جنایت کار بعث دانست و که جنگ در این استان آغاز شد و در آن نیز پایان یافت و به تعبیر مقام معظم رهبری سینه ستبر و چهره زیبای ایران است.

وی افزود: در استان کرمانشاه برای حفظ و نشر آثار ارزش های دفاع مقدس کارهای بزرگی شده ولی در مقابل عظمت، رشادت و مجاهدت و ایثار مردم  این دیار در دوران دفاع مقدس کارهای زیادی هنوز مانده است.

کارگر خطاب به مدیرکل جدید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه مهم ترین و اصلی ترین اولویت او را احداث باغ موزه دفاع مقدس عنوان کرد که همه مسوولان استان به ویژه استاندار کرمانشاه با اقتدار و روحیه بسیجی پای کار آمده اند.

وی در پایان از خدمات سرتیپ دوم مرادعلی محمدی مدیرکل سابق اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کرمانشاه که بازنشستگی نائل شد، تقدیر کرد و برای سردار سرتیپ دوم ناصر باباخانی مدیرکل جدید این بنیاد در کرمانشاه آرزوی موفقیت کرد. 

در پایان این مراسم از کتاب گزارش عملکرد سرتیپ دوم مرادعلی محمدی مدیرکل سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در ارتباط با هشت سال دفاع مقدس رونمایی شد. 

جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از کرمانشاه شروع و در این استان به پایان رسید و در این مدت ۳۴ عملیات شناسنامه‌دار در استان کرمانشاه ثبت شده و شهرهای این استان بیش از هزار و ۱۰۰ بار بمباران شده است.

اکنون ۹ یادمان دفاع مقدس و ۲۰ یادمان شهدای گمنام در استان کرمانشاه وجود دارد.

استان کرمانشاه با ۳۷۱ کیلیومتر مرز مشترک با عراق در هشت سال دفاع مقدس، شهرهای آن مستقیما درگیر جنگ بود و در این راستا هشت هزار و ۸۰۰ شهید، ۲۱ هزار جانباز و هزار و ۸۰۰ آزاده تقدیم کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.