هوشنگ بازوند عصر چهارشنبه در نشست بررسی  پروژه باغ موزه دفاع مقدس کرمانشاه که با حضور سردار بهمن کارگر رییس بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد، افزود: تمام برنامه ها و مسوولیت دستگاه های مربوط به این پروژه مشخص شده که بسیار خوشبین هستیم تا خرداد هزار و ۴۰۰ به مرحله افتتاح برسد.
وی میانگین هزینه کرد هر دستگاه عضو کارگروه این پروژه مهم را حدود ۲ میلیارد تومان برآورد کرد و اظهار داشت: مسوولیت این پروژه با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری است که بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس باید دستگاه مجری را معرفی کند.
بازوند موزه باغ دفاع مقدس را محلی برای نشان دادن رشادت و ایثار دفاع مقدس ذکر کرد و گفت: باغ موزه کرمانشاه با توجه به رشادت و درگیری مستقیم این استان در دفاع مقدس باید خیلی زودتر از این ها شروع می شد.
استاندار کرمانشاه از سردار مرادعلی محمدی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس کرمانشاه به خاطر پیگیری آن در این پروژه تقدیر کرد.
باغ موزه دفاع مقدس در بهترین مکان گردشگری احداث می شود
معاون هماهنگی هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: باغ موزه دفاع مقدس در محور گردشگری بیستون - کرمانشاه و در کنار بزرگراه کربلا احداث می شود که در موقعیت گردشگری تفریحی و مذهبی است.
مهراد سالاری با بیان اینکه مشاور طرح و نقشه این پروژه مهم آماده است، افزود: منابع اعتباری این پروژه از محل اعتبارات سال ۹۹ تامین می شود.
سالاری در ادامه توضیح داد: شهرداری کرمانشاه خاک برداری، محوطه سازی، دیوار و صدور مجوز. شرکت های برق، گاز، آب منطقه ای (حفاری چاه) شرکت آب و فاضلاب، مخابرات هر کدام به صورت مجانی و رایگان ارایه خدمت می کنند.
وی همچنین گفت: نیروهای مسلح استان اعم از سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و قرارگاه نجف هم در این پروژه مسوولیت مشخصی برای تجهیز کارگاه ها، تامین ماشین آلات، نیروهای متخصص فنی مهندسی، نگهبانی، تامین مصالح ساختمانی، بارگیری و غیره بر عهده گرفته اند.
سالاری در پایان گفت: بنیاد مسکن تامین مصالح ساختمانی، استانداری ۲ هزار تن سیمان، صنعت و معدن تجارت تامین ۲ هزار تن آهن آلات ارزان قیمت، اداره منابع طبیعی تامین گل و گیاه و درختان محوطه را عهده دار شده اند.
مهر ماه ۱۳۹۶ کلنگ ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان کرمانشاه با حضور سردار سرلشگر یحیی صفوی مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در ورودی شرقی شهر کرمانشاه و جنب پادگان توحید به زمین زده شد.
طرح احداث قرارگاه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در زمینی به مساحت ۱۷ هکتار که سپاه استان و شهرداری کرمانشاه آن را تهیه کردند، ساخته می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.