«هوشنگ بازوند» روز دوشنبه در نشست بررسی پروژه باغ موزه دفاع مقدس که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: پاییز سال ۹۶ برای نخستین بار کلنگ اجرای باغ موزه دفاع مقدس کرمانشاه به زمین خورده شد اما با توجه وقوع زلزله و گرفتاری هایی که ایجاد شد اجرای پروژه به تعویق افتاد.

وی با اشاره به توافق انجام شده با رییس سازمان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس برای اجرای این پروژه، گفت: پروژه باغ موزه دفاع مقدس در استان کرمانشاه سوم خرداد سال ۱۴۰۰ تحویل خواهد شد.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: : این زمان بندی دور از انتظار نیست و در صورتی که کار به خوبی انجام شود، براساس کار کارشناسی انجام شده باید شاهد تحویل پروژه در این زمان باشیم.

بازوند با انتقاد از مشاور پروژه، افزود: مشاوره پروژه باید در رابطه با اقدامات انجام شده برای این پروژه توضیح دهد و در صورتی که در کندی انجام پروژه مقصر باشد، به طور قطع با آن برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاکنون تامین ۲ هزار تن سیمان رایگان برای انجام پروژه نهایی شده است، گفت: در تلاشم تا هزار تن دیگر هم به این میزان اضافه شود.

استاندار کرمانشاه ساخت موزه دفاع مقدس را یک تکلیف برای مدیریت استان دانست و اظهارداشت: باید تمام تلاش خود را به کار گیریم تا رشادت ها و ایثارگری های رزمندگان را به نسل های آینده معرفی کنیم.

بازوند افزود: قرار است مکانی ساخته شود که آیندگان با بازدید از آن در جریان رخدادهای سال های دفاع مقدس در استان کرمانشاه قرار گیرند و به تاریخ خود افتخار کنند.

وی با بیان اشاره به اهمیت ایجاد باغ موزه دفاع مقدس در کرمانشاه گفت: با توجه به آغاز و پایان جنگ تحمیلی در کرمانشاه مردم این استان فداکاری های بسیاری در دوران جنگ تحمیلی کردند از این رو یادآوری این رشادت ها یک اولویت است.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه با توجه به اینکه باغ موزه دفاع مقدس کرمانشاه در مسیر گردشگری کرمانشاه ساخته می شود، ادامه داد: می توان با تلفیق گردشگری با موضوعات جنگ، گردشگری دفاع مقدس را در این منطقه به تصویر کشید.

مهر ماه ۱۳۹۶ کلنگ ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان کرمانشاه با حضور سردار سرلشگر یحیی صفوی مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در ورودی شرقی شهر  کرمانشاه و جنب پادگان توحید به زمین زده شد.

طرح احداث قرارگاه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در زمینی به مساحت ۱۷ هکتار که سپاه استان و شهرداری کرمانشاه آن را تهیه کردند، ساخته می شود.

کل زیربنای این موزه در طرح اولیه ۱۲ هزار متر مربع است و پنج هزار متر نیز برای بازسازی محورهای عملیاتی استان، ۹۹ هزار متر فضای سبز و ۲ هکتار برای پارکینگ اختصاص می یابد.

استان کرمانشاه با ۳۷۱ کیلیومتر مرز مشترگ با کشور عراق در هشت سال دفاع مقدس، شهرهای آن مستقیما درگیر جنگ بود و در این راستا هشت هزار و ۸۰۰ شهید، ۲۱ هزار جانباز و هزار و ۸۰۰ آزاده تقدیم کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.