علیرضا نصوری روز چهارشنبه در نشست خبری که در سرسرای کمیته امداد کرمانشاه برگزار شد، به طرح پویش بزرگ جذب ۲۵ هزار حامی کمیته امداد، در راستای حمایت از ایتام و خانواده محسنین استان اشاره کرد و افزود: در این طرح حامیان می توانند با پرداخت ۱۰ هزار تومان در ماه تحول بزرگی در زندگی ایتام و فرزندان خانواده های محسنین به وجود بیاورند.

وی اضافه کرد: این طرح بزرگ ابتدا از کارمندان و کارکنان ادارات و ارگان ها آغاز خواهد شد که تاکنون بیش از ۲ هزار نفر جذب شدند که امیدواریم در مراحل بعد اصناف، دانش آموزان هرکلاس، سازمان آموزش و پرورش، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و حوزه های علمیه به آن به پیوندند.

۲۱ هزار ۶۸۴ حامی از ایتام و خانواده های محسنین حمایت می کنند  

نصوری در ادامه با اشاره به طرح اکرام و اطعام ایتام کمیته امداد گفت: اکنون ۲۱ هزار و ۶۸۴ حامی؛ ۱۵ هزار و ۷۶۰ حامی ایتام و پنج هزار و ۹۲۵ نفر از خانواده های محسنین استان حمایت می کنند.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد کرمانشاه افزود: هر یتیم کرمانشاهی در ماه به طور میانگین از حامیان خود ۳۳۴ هزار تومان دریافت می کند با این تفاوت همه به طور مساوی این مبلغ دریافت نمی کنند زیرا ممکن است یک یتیم ۱۰ حامی داشته باشد، مبلغ بیشتری دریافت کند و یکی دیگر سه حامی، زیرا انتخاب ایتام توسط خود حامی ها انجام می شود و همچنین هر خانواده محسنین به طور میانگین ۱۶۰ هزار تومان در ماه از طرف حامیان دریافت می کنند. 

نصوری، محسنین را خانواده هایی برشمرد که سرپرست آنها به دلیل بیماری صعب العلاج، کار افتادگی، زندان یا طلاق نتواسته است نان آور خانواده باشند.

 مردم کرمانشاه در ۹ ماه گذشته ۸۷ میلیارد تومان به کمیته امداد کمک کردند

به گفته او، کرمانشاهیان در ۹ ماه گذشته ۸۷ میلیارد تومان در طرح های مختلف مانند فطریه، زکات کشاورزی زکات کسب و کار و تجار، زکات امور غله، صدقه، طرح اکرام و اطعام ایتام، جشن نیکوکاری و عاطفه های مشارکت داشته اند که نسبت به سال گذشته ۶۵ درصد رشد نشان می دهد.

این مقام مسوول در ادامه اعلام کرد؛ مردم کرمانشاه در ۹ ماه گذشته با پرداخت ۳۴ میلیارد تومان زکات و  ۱۷ میلیارد و  ۳۶۰ میلیون تومان در طرح اکرام و اطعام ایتام رتبه اول کشور را کسب کردند و همچنین در صدقات با ۵۷۰ میلیون تومان عملکرد خوبی در بین استان ها دارند.

۸۵ مرکز نیکوکاری در استان کرمانشاه فعال است

نصوری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه طرح جدید کمیته امداد فعال کردن مراکز نیکوکاری محله محور است، عنوان کرد: ۸۵ مرکز نیکو کاری در استان فعال است که این تعداد در ابتدای سال ۳۲ مرکز بود که ۶۵ درصد رشد داشته است.

او تاکید کرد: ۲۲ موسسه خیریه با هزار و ۵۰۰ خیر ثابت هم اکنون با کمیته امداد استان هم افزایی دارند که این مراکز نیکوکاری و موسسات خیریه حتما باید برحسب دستورالعمل های صندوق امداد ولایت حساب مالی خود را شفاف سازی کنند و نظارت می شوند.

نصوری، موسسات خیریه دارای مجوز استان را ۶۰ موسسه دانست و گفت: هزار و ۴۱۶ روستای استان زکات پرداخت می کنند که بیشتر در شورای زکات روستاها در آن روستا هزینه می شود.

۷۸ هزار خانواده با جمعیتی بالغ بر ۱۸۰ هزار نفر زیرپوشش کمیته امداد استان کرمانشاه هستند که در سال ۲۰۰ میلیارد تومان کمک هزینه معیشتی به آنان پرداخت می شود.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۱۴ شهرستان، ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا دارد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.