به گزارش ایرنا، مریم بیدخام روز یکشنبه در آیین اختتامیه کارگاه آموزشی سه روزه زوج درمانی که با رویکرد تئوری انتخاب و واقعیت درمانی ویژه مشاوران و روان شناسان برگزار شد،افزود: البته این آمار در کل استان 1.5درصد افزایش داشته است.
این مسئول در ادامه گفت: هرچند قزوین جزو استان های با وضعیت بحرانی در زمینه طلاق نیست اما باید با اقدام های مورد نیاز،فرهنگ سازی و آموزش درست زوجین این آمار را به حداقل ممکن برسانیم.
وی، برگزاری اینگونه کارگاه ها را از تدابیر بسیار مهم و موثر در جهت کنترل و کاهش آمار طلاق دانست و اضافه کرد: سامانه ثبت طلاق نیز یکی دیگر از همین اقدامات است که با استفاده از آن زوجینی که قصد طلاق دارند قبل از مراجعه به دادگاه اطلاعات خود را وارد سامانه می کنند تا شاید در طی همین دوره ها به تفاهم برسند.
بیدخام، به روز رسانی آگاهی و دانش مشاوران و روان شناسان خانواده را از اهداف مهم این کارگاه سه روزه ذکر کرد و ادامه داد: با توجه به نقش اساسی دستگاه های دیگری چون آموزش و پرورش، دادگستری و نیروی انتظامی در زمینه مشاوره از نمایندگان آنها نیز در این کارگاه ها دعوت به عمل آمده است.
وی گفت: طلاق تنها جدایی 2 فرد از یکدیگر نیست بلکه با ایجاد پدیده های دیگری چون فرزندان طلاق و زنان بی سرپرست آسیب های مختلف دیگری را نیز در جامعه به دنبال دارد بنابراین آموزش و آگاه سازی صحیح خانواده ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
بیدخام ادامه داد: در دنیای امروز به علت پیدایش و حضور پدیده های جدیدی چون فضای مجازی ارتباطات کلامی بین خانواده ها کاهش یافته و هرچه این ارتباطات کمتر می شوند طلاق عاطفی افزایش می یابد که باید تدبیری برای این مشکل اندیشید.
وی افزود: امیدواریم با برگزاری این کارگاه ها آمار طلاق در قزوین تا حد قابل توجهی کاهش یابد.
بیدخام با بیان اینکه زوج درمانی راهکار مناسبی برای حل مشکلات زوجینی است که به تنهایی قادر به حل مشکل خود نیستند،گفت: زوج درمانی می تواند طلاق عاطفی را کاهش و روابط کلامی و غیرکلامی را بهبود بخشد.
بیدخام علت بیشتر طلاق ها را در نداشتن تفاهم میان زوجین عنوان کرد و افزود:آموزش های کارگاهی می تواند به درک متقابل، اتخاذ تصمیم مناسب برای تغییر رفتار و رفع سوء تفاهم ها توسط درمانگر کمک کند.
وی افزود:دستیابی به آرامش و خوشبختی منوط به برخورداری همسران از مهارت های ارتباطی بوده و درمانگران می توانند به عنوان نفر سوم به کمک زوجین بیایند تا همدیگر را بهتر درک کنند.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.