دکتر قباد محمدی روز سه شنبه در نشست خبری که در محل اجتماعات این معاونت برگزار شد، اظهارداشت: به هیچ وجه امکان پذیر نیست که در کارخانه قرصی در داخل کیک و کلوچه گذاشته شود، چراکه این عملیات در کارخانه اتوماتیک است و محصول حرارت می بیند.

محمدی افزود: قرص‌های گذاشته شده در کیک سالم است و حرارت ندیده و مشخص است پس از کارخانه، بسته بندی ها باز شده و قرص در داخل کیک قرار گرفته و دوباره پلمب شده است.

وی با بیان اینکه معاونت غذا و دارو از شرکت پخش های عمده و معتبر نیز بازدید کرده، افزود: در هیچ کدام از این شرکت های معتبر موردی دیده نشده است.

این مسوول ادامه داد: گمان می کنیم این کیک ها توسط افراد معدودی خریداری شده و در منزل و یا مکان خاصی این قرص ها را در داخل آنها قرار داده و به مغازه ارجاع داده اند و این امکان نیز وجود دارد که گزارش ها صحت نداشته باشد.

محمدی افزود: این کار با هدف ضربه زدن به صنعت غذایی کشور که صنعتی پیشرو و سالم است، صورت گرفته زیرا کشور ما در زمینه محصولات غذایی صادرات بالایی دارد که این نقشه با هدف بالابردن بیکاری است.

محمدی اضافه کرد، این قرص ها در کیک ها و کلوچه های کارخانه های معتبری یافت شده که چندین هزار کارگر در آن مشغول به کار هستند که اگر فروش کم شود بسیاری از افراد بیکار می شوند.

وی با تاکید براینکه نهادهای امنیتی نیز پیگیر موضوع هستند، افزود: ماموران ما در بازرسی به موردی برخورد نکرده اند ولی گزارش هایی که به دست ما رسیده نزدیک به ۶۰ مورد است.
نمونه هایی از کیک های حاوی قرص در برخی شهرستان های استان کرمانشاه گزارش شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.