آیت الله مصطفی علما در خطبه های سیاسی، عبادی جمعه این هفته، از نهم دی به عنوان روز بصیرت و میثاق مردم با ولایت فقیه یاد کرد.

وی اظهار داشت: مردم متدین ایران همواره با ولایت فقیه و ائمه (ع) پیوند داشته و دارند و هر وقت با بصیرت و آگاهی در صحنه حضور یافتند امدادهای غیبی نیز شامل حال آنان شده است.

نماینده ولی فقیه در استان از حضور اخیر مردم به ویژه مردم کرمانشاه به عنوان حرکتی دیگر برای دفاع از آرمان های انقلاب و اسلام یاد کرد.

آیت الله علما از تقوا به عنوان مهم ترین سبب و واسطه بین بنده و پروردگار یاد کرد و ادامه داد: قرآن در چندین خطاب، همه را به تقوا و عبودیت دعوت کرده  و برای حضرت محمد(ص) از واژه «یا ایها النبی و یا ایها الرسول» استفاده کرده که نشان دهنده قرب و مقامات معنوی ایشان به پروردگار است.

امام جمعه کرمانشاه با تاکید براینکه حیات و ممات همه بندگان در دست پروردگار است، اضافه کرد، همه ما به او رجوع می کنیم و همه چیز در دست پروردگار است و اختیاری از آن ما نیست پس چرا نباید چنین پروردگاری را بندگی و عبودیت کنیم.

وی از هفتم دی به عنوان سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان امام راحل یاد کرد و گفت: این اقدام یکی از امور موفق کشور است و شاید جزو کشورهای درجه یک در این زمینه باشیم.

امام جمعه کرمانشاه اضافه کرد، ۱۱ دی که مصادف با پنجم جمادی الاولی است برابر با سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار است.

وی ادامه داد: حضرت زینب (س) اجازه نداد حادثه عظیم کربلا در تاریخ کمرنگ شود و این بانوی بزرگوار در هر شرایط و مصیبت سختی که با آن مواجه بود اسلام را حفظ کرد چراکه حفظ و پیروی ولایت فقیه، اسلام و راه شهدا از اوجب واجبات است.

نماینده ولی فقیه در استان یادآور شد، جز عبودیت و بندگی راه دیگری نداریم و هرچه بندگی و تقوا داشته باشیم پروردگار نیز توجه ویژه ای به ما خواهد داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.