محمد رشیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه، طرح یارانه دستمزد با نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هشت استان‌ کشور از جمله استان کرمانشاه اجرا می‌شود، گفت: این طرح یکی از طرح‌های دولت در راستای سیاست‌های رونق بازار کار است.

وی افزود: براساس این طرح که در حمایت از مناطق غیربرخوردار از اشتغال صورت گرفته وجهی به صورت سه ماه یکبار بابت بخشی از دستمزد نیروی کار شغل اولی ۲۰ تا ۳۵ سال توسط دولت به کارفرما پرداخت می‌شود.

وی اظهار داشت: بر اساس طرح یارانه دستمزد، به کارآفرینان که شغل اولی‌ها را در واحدهای خود استفاده کنند، به میزان ۳۰ درصد یارانه دستمزد به مدت یکسال تعلق می‌گیرد تا هزینه‌های اشتغال برای آنان نیز کاهش یابد.

رشیدی کاهش هزینه‌های بکارگیری نیروی کار برای کارفرما، افزایش فرصت اشتغال برای دانش آموختگان دانشگاهی، حمایت از ارتقای تولید داخلی و رقابت پذیری در بنگاه‌های اقتصادی بخش سلامت و ارتقای سطح سرمایه انسانی کارگاه‌های فعال بخش خصوصی و تعاونی را از جمله اهداف اجرای این طرح ذکر کرد.

وی اضافه کرد: سقف بهره‌مندی هر کارگاه برای استفاده از نیروی کار شغل اولی معادل حداکثر ۵۰ درصد نیروی کار موجود است.

مسوُول کارآفرینی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه همچنین از اجرای طرح دیگری با عنوان طرح کارورزی نیز خبر داد و گفت: تمامی دانش آموختگان دانشگاهی دارای حداقل مدرک کارشناسی که جویای کار و متقاضی کارورزی هستند، می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند.

رشیدی به در نظر گرفتن مشوق‌های بیمه‌ای برای افزایش انگیزه کارفرمایان برای جذب کارورزان در این طرح اشاره کرد و افزود: برای افزایش احتمال جذب این افراد و ماندگاری آنها در محیط کار، در صورت جذب کارورزان در واحد و بنگاه اقتصادی مربوطه، دولت تا ۲ سال ۱۰۰ درصد حق بیمه کارفرما را پرداخت خواهد کرد و بدین ترتیب کارفرمایان تا ۲ سال از پرداخت حق بیمه در قبال کارورزان معاف خواهند بود.

وی با اشاره به اهداف اجرای این طرح نیز گفت: افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان از طریق انتقال مهارت و تجربه، ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار، ارتقاء اخلاق و صلاحیت حرفه ای دانش آموختگان و کاهش هزینه به کارگماری نیروی کار برای کارفرما از جمله دیگر اهداف اجرای این طرح است.

اکنون ۲ هزار و ۶۸۰ تخت بیمارستانی در قالب ۱۸ بیمارستان دولتی دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.