وحید محمدپور روز چهارشنبه در گردهمایی توجیهی طرح کارورزی و طرح یارانه دستمزد با حضور ۲۰۰ نفر از تولیدکنندگان و بهره‌برداران بخش کشاورزی در سازمان جهاد کشاورزی استان، افزود: طرح کارورزی و یارانه دستمزد فرصتی را به وجود آورده تا دانش آموختگان بخش کشاورزی را با مهارت شغلی آشنا و زمینه کشف استعدادها و اشتغال را برای آنها فراهم نماییم.

وی با بیان اهمیت طرح یارانه دستمزد در آشناسازی دانش آموختگان با مهارت‌های کاری به بیان دستورالعمل‌های مربوطه اشاره داشت و گفت: این طرح فرصت و زمینه‌ای هم برای تولیدکنندگان و بهره‌برداران بخش کشاورزی فراهم می‌کند تا بتوانند نیروهای توانمند و موردنیاز خود را از بین دانش آموختگان کشف کنند.

وی در ادامه به مزایای طرح فوق برای دانش آموختگان کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: در طرح یارانه دستمزد، دانش‌آموختگان می‌توانند براساس دانشی که دارند مهارت‌های کاری را در محیط شغلی فرا بگیرند و با کسب تجربه کاری به بازار کار وارد شوند.

محمدپور زمان اجرای طرح یارانه دستمزد را ۱۲ ماه اعلام کرد و  افزود: در اجرای این طرح هیچ تعهدی برای استخدام نیروها برای واحدهای پذیرنده ایجاد نمی کند و واحدهای تولیدی در صورتی که تمایل به ادامه همکاری داشته باشند می توانند افراد را جذب کنند.

وی در ادامه این گردهمایی از مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها خواست با توجه به حساسیت موضوع و دستور استاندار کرمانشاه، معاونت امور اقتصادی استانداری و ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان نسبت به اطلاع رسانی طرح یارانه دستمزد به همه ذینفعان و دانش آموختگان بخش کشاورزی و همچنین واحدهای پذیرنده ( واحدهایی دارای کد کارگاهی) اقدام کنند و گزارشات جلسات و گردهمایی‌ها را برای انعکاس به اداره کار، استانداری و مدیریت سرمایه گذاری سازمان ارجاع دهند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه نیز در این گردهمایی با اشاره به نحوه اجرای طرح یارانه دستمزد و کارورزی، این طرح را گشایشی جدید در امر اشتغال عنوان کرد و گفت: این طرح یکی از برنامه‌ها و سیاست‌ها در حوزه اشتغال است.

شهرام آشتاب افزود: طول دوره پرداخت یارانه دستمزد به ازای هر نیروی کار شغل اولی با تایید دستگاه هماهنگ‌کننده تا سقف ۱۲ ماه است و میزان یارانه دستمزد، معادل ۳۰ درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار است.

وی هدف از اجرای طرح یارانه دستمزد را کاهش هزینه‌های به‌کارگیری نیروی کار برای کارفرما به منظور پایداری تولید و اشتغال دانست و توضیح داد: افزایش فرصت اشتغال در بازار کار، ارتقای سطح سرمایه انسانی کارگاه‌های فعال بخش خصوصی و تعاونی در مناطق کم برخوردار از دیگر اهداف مهم اجرای این طرح است.

در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.