کامران کریمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: مجتمع گلخانه ای کوثر در حومه جنوبی شهرستان اسلام‌آبادغرب و در زمینی به مساحت ۵۳ هکتار ساخته می شود.

وی تصریح کرد: براساس تعهدنامه، در این مجتمع باید ۲۳ هکتار گلخانه ساخته شود که تاکنون نیم هکتار آن به بهره برداری رسیده و عملیات تسطیح و آماده سازی در سطح ۱۵ هکتار دیگر هم به پایان رسیده و در سه هکتار آن نیز کار ستون‌گذاری در حال انجام است.

مدیر جهاد کشاورزی اسلام آبادغرب ادامه داد: از محل صندوق توسعه ملی ۴۱۵ میلیارد ریال تسهیلات برای اجرای این طرح مصوب شده که تاکنون ۶۲ میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

وی اظهارداشت: عملیات ساخت این مجتمع ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و باتوجه به اینکه تسهیلات موردنظر به این طرح پرداخت شده، باید باشتاب بیشتری کار انجام بگیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام‌آبادغرب، تورم بر بازار را یکی از مهمترین دلایل پیشرفت پایین این پروژه عنوان کرد.

کریمی بابیان اینکه هم اکنون سه واحد گلخانه ای به مساحت ۱۲ هزار متر مربع در اسلامآبادغرب فعال است، افزود: به طور میانگین سالانه ۲۴۰ تن محصولات گلخانهای گوجه فرنگی و خیار در این شهرستان برداشت می‌شود

وی توسعه کشت گلخانه ای را یکی از اولویت‌های این شهرستان عنوان کرد و گفت: افزایش عملکرد در واحد سطح، کاهش چشمگیر مصرف آب، اشتغالزایی و رونق تولید از جمله مزایای کشت های گلخانه‌ای است. 

مدیر جهاد کشاورزی اسلام آبادغرب اضافه کرد: کمبود منابع آبی و وقوع خشکسالی در این شهرستان، بخش کشاورزی را باتهدید مواجه کرده و لازم است همه ما با استفاده از علوم و دانش مختلف روز دنیا در راستای حفظ منابع آب و تولید حداکثری برنامه ریزی نماییم و توسعه گلخانه ها یکی از راهکارهای لازم برای سازش با این بحران است.

شهرستان اسلام آبادغرب دارای ۱۰۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که ۹۰ هزار هکتار آن دیم و مابقی آبی است.

اسلام‌آبادغرب در ۶۰ کیلومتری غرب کرمانشاه ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.