مرحوم نجمایی از چهره‌های محبوب مطبوعات استان کرمانشاه بود که سالها در روزنامه های کیهان، باختر و نقدحال قلم زد.
کتاب «از بیستون تا چهلستون» به قلم منوچهر نجمایی سال ۹۷ توسط نشر مورخان منتشر شد که نویسنده آن تاریخ شفاهی استان های کرمانشاه و اصفهان را از دوران کودکی تا بزرگسالی خود بیان کرد.

مرحوم نجمایی سال گذشته با حضور در دفتر ایرنا کرمانشاه، تاریخ تولد خود را ۲۰ اردیبهشت ۱۳۱۸ خیابان حاج محمدتقی کرمانشاه اعلام کرد و گفت که دوران ابتدایی تا لیسانس را در اصفهان گذرانده است.
نجمایی این کتاب را حاصل سه سال خاطره نویسی دوران کودکی و جوانی خود از استان های کرمانشاه و اصفهان و انتشار آن در روزنامه ها بیان کرد و افزود: به گفته مدیر مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی اولین بار است که تاریخ شفاهی استانی مکتوب می شود.
وی در خصوص ویژگی های کتاب خود گفت: تاریخ شفاهی نیاز به ماخذ و سند ندارد و در این کتاب هر آنچه که خود در خصوص شخصیت ها و اتفاقات دیده ام بازگو کرده ام.
به گفته نجمایی، در این کتاب به اولین بار که برق و آب لوله کشی به کرمانشاه آمده است و نیز شخصیت هایی مانند مرحوم حاج دایی و حاج محمد تقی اصفهانی و نیز اولین تلویزیون که در سال ۱۳۴۹ کلید خورد و همچنین آداب و رسوم و فعالان مطبوعاتی و غیره اشاره شده است.
او ادامه داد که پدرش سرپرست روزنامه رعد جنوب در اصفهان بوده و خودش نیز اولین سرپرستی روزنامه کیهان در کرمانشاه را بر عهده داشته است.
کتاب از بیستون تا چهلستون در ۶۰۰ صفحه توسط نشر مورخان وابسته به مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی در تیراژ هزار جلد و قیمت ۴۲ هزار تومان در فروردین ۹۷ به چاپ رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.