هوشنگ بازوند روز شنبه در همایش تجلیل از راهداران و رانندگان استان که با حضور معاون حمل و نقل و جاده ای کشور در سرسرای شهدای استانداری کرمانشاه برگزار شد؛ حمل و نقل شاهرگ اصلی حیات اقتصادی کشور دانست، زیرا هم مواد اولیه کارخانه ها و واحدهای تولیدی و هم محصولات آنها را جا به جا و توزیع می کنند.

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب آسفالت برخی از جاده‌ها و نقاط حادثه خیز استان افزود: باید جاده‌ها و زیرساخت های ارتباطی را مرمت و بازسازی کنیم، زیرا کامیون ها فقط سرمایه مردم نیستند بلکه سرمایه ملی است اگر دچار استهلاک شوند سرمایه کل کشور از بین می رود.

بازوند با اشاره به اینکه اولین آزاد راه بیستون – حمیل استان با هزار و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار در دست اجرا است، افزود: ۳۰ درصد این پروژه از محل منابع دولتی است و  ۷۰ درصد آن را بخش خصوصی تامین می شود.

استاندار کرمانشاه همچنین گفت: آزاد راه  بیستون - همدان نیز در دست مطالعه است.

بازوند در ادامه به بندر خشک کرمانشاه با ۲۵۰ هکتار مساحت اشاره کرد و گفت: بندر خشک برای توسعه استان بسیار تاثیرگذر است که راه آهن متولی آن است که برای احداث آن به ۹۰۰ تا هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی همچنین به ساخت باند دوم فرودگاه کرمانشاه با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: راه اندازی راه آهن کرمانشاه – خسروی به هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در توان دولت نیست باید از طریق کنسرسیوم تامین شود.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: رانندگان و کامیون داران در زلزله ۲۷۰ میلیارد تومان کالای رایگان به مناطق زلزله منتقل کردند؛ ۱۳۰ هزار تن آهن و ۱۸۹ هزار تن سیمان حمل کردند و در بازسازی ۱۲۷ هزار واحد مسکونی مشارکت بسزایی داشتند.

وی همچنین با بیان اینکه رانندگان به عنوان ضامن جان مسافران و امانتداران اموال مردم کار بسیار ارزشمند و ایثارگونه ای انجام می دهند، افزود: ۷۵ درصد زوار اربعین از جاده های کرمانشاه عبور کردند. 

بازوند از زحمات رانندگان و موسسات حمل و نقل در دوران دفاع مقدس تقدیر کرد و در خصوص حل مشکلات آنها قول پیگیری به کمک مدیران ذی ربط داد.

استاندار کرمانشاه همچنین اعلام کرد: از محل تبصره ماده ۱۸، به رانندگان و ناوگان های حمل و نقل که بخواهند تسهیلات ۵۰ درصد یارانه ای داده می شود.

در این همایش از ۵۱ نفر از رانندگان، راهداران و شرکت های مسافربری و باربری تجلیل شد.

استان کرمانشاه در مجموع بیش از هشت هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.

هم اکنون ۲۴۳ دستگاه اتوبوس، هزار و ۳۶۵ مینی بوس و یک هزار و ۲۰۸ دستگاه خودرو سواری در ناوگان حمل و نقل عمومی کرمانشاه به مسافران خدمات می‌دهند.

۲۷ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در این استان هم اکنون با امکانات لازم پذیرای ارائه خدمات به مسافران و هموطنان هستند.

همچنین بیش از سه هزار و ۵۶۱ هزار راننده برون شهری در استان کرمانشاه مشغول فعالیت هستند.

بیش از ۲ میلیون نفر در ۳۲ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستای استان کرمانشاه سکونت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.