«فریبرز کرمی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، گفت: راهداری استان از ابتدای سال کار بهسازی جاده‌های استان و اصلاح نقاط حادثه خیز را در دستور کار قرار داد و توانست ۱۰۵ کیلومتر از راه‌ها را بهسازی کند.

وی افزود: پیچ سرابله در محور قره بلاغ به بزمیرآباد در سرپل ذهاب، تقاطع شهرک صنعتی در محور سنقر به بیستون، قوس سراب جاری روانسر به کرمانشاه، قوس دره بیان و پیچ اول شمشیر در محور روانسر به پاوه به  عنوان نقاط حادثه‌خیز اصلاح شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه پیچ تنگ هرسم در محور اسلام‌آباد به شاهبداغ و تقاطع کل داوود در محور سرپل ذهاب به کرند اصلاح شده است، گفت: پیچ کرپ ناز در سه راهی پلیس راه بیستون به هرسین، قوس داربلوط در محور قصرشیرین به سرپل ذهاب، قوس سیاه طاهر در محور جوانرود به ثلاث باباجانی و پل مقابل پلیس راه در محور سنقر به خسروآباد نیز اصلاح شده است.

کرمی با بیان اینکه اصلاح و رفع هشت نقطه حادثه خیز دیگر نیز در دست اجرا است، گفت: تقاطع سیاه خور در محور کرمانشاه به اسلام آبادغرب، پیچ لعل آباد محور کرمانشاه به ماهیدشت، پیچ تراب در محور اسلام آبادغرب به قلاجه، سه راهی زنگی محور کرمانشاه به سرفیروزآباد، تقاطع کریان محور کرمانشاه به سرفیروزآباد، تقاطع قیماس محور کرمانشاه له هلشی و سه راهی ایوان محور کرمانشاه به ایلام نیز در حال اصلاح است.

وی به اقدامات انجام شده برای بهسازی راه‌ها نیز اشاره کرد و اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۲۲ هزار و ۳۸ تن آسفالت برای لکه‌گیری، آسفالت شانه، آسفالت رگلاژی و آسفالت نهایی مصرف شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه اظهار داشت: ۵۸ کیلومتر از راه‌ها بامصرف ۱۸ هزار و ۴۴۳ تن آسفالت لکه‌گیری و ۲۴ کیلومتر نیز با مصرف ۱۰ هزار و ۷۸۰ تن آسفالت شانه‌سازی شده است.

کرمی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۱ کیلومتر راه با استفاده از ۲۸ هزار و ۷۸۳ تن آسفالت رگلاژی لایه تسطیحی شده است، گفت: لایه نهایی ۶۴ کیلومتر از راه‌ها نیز با مصرف ۶۴ هزار و ۳۲ تن آسفالت شده است. ‌

استان کرمانشاه در مجموع بیش از هشت هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.

اکنون ۲۴۳ دستگاه اتوبوس، هزار و ۳۶۵ مینی بوس و یک هزار و ۲۰۸ دستگاه خودرو سواری در ناوگان حمل و نقل عمومی کرمانشاه به مسافران خدمات می‌دهند.

۲۷ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در این استان هم اکنون با امکانات لازم پذیرای ارائه خدمات به مسافران و هموطنان هستند.

همچنین بیش از سه هزار و ۵۶۱ هزار راننده برون شهری در استان کرمانشاه مشغول فعالیت هستند.

بیش از ۲ میلیون نفر در ۳۲ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستای استان کرمانشاه سکونت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.