«فریبرز کرمی» یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به افزایش حجم تردد در جاده های بازگشت از مرز گفت: دیروز که مصادف با اربعین حسینی بود، ۱۵ هزار زائر از طریق مرز خسروی وارد کشور و یک هزار زائر نیز وارد خاک عراق شدند.

وی اظهار داشت: روز گذشته حدود ۸۰۰ هزار دستگاه وسیله نقلیه در جاده های استان تردد کردند که از این تعداد حدود ۶۸۰ هزار دستگاه وسیله نقلیه سبک و مابقی وسیله نقلیه سنگین بود.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کرمانشاه، بیشترین تردد در محور کرمانشاه به بیستون با بیش از ۴۸ هزار مورد به ثبت رسیده است.

کرمی با بیان اینکه در مسیر قصرشیرین به خسروی نیز یک هزار و ۹۷۶ تردد به ثبت رسید، گفت: کمترین تردد روز شنبه مربوط به محور گیلانغرب به سرپل ذهاب با یک هزار و ۱۵۶ خودرو بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه افزود: زائرانی که از مرز خسروی وارد کشور می شوند، ابتدا به مرکز استان و سپس به دیگر نقاط کشور اعزام خواهند شد؛ این امکان وجود دارد که زائران ورودی از مرز مهران نیز وارد کرمانشاه شوند به همین دلیل برای میزبانی از آنان نیز آمادگی لازم وجود دارد.

وی با بیان اینکه از توان دیگر دستگاه های اجرایی نیز برای حمل و نقل مسافران استفاده می کنیم، ادامه داد: علاوه بر اتوبوس بخشی از زائرانی که به شهر کرمانشاه منتقل می شوند، از طریق هواپیما و راه آهن جابجا خواهند شد.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۲۲۴، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد، عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

شهرستان قصرشیرین دارای ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه ۸۰ ساخته شده است تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.     

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۲۷ هزار تن جمعیت، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.     

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.