حیدر مطاعی روز شنبه در مراسم تجلیل از راهداران و رانندگان بخش‌های مختلف حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه، افزود: بیش از ۹۰ درصد از جابه‌جایی کالا و مسافر کشور از طریق جاده انجام می‌شود که با هیچ کجای دنیا قابل مقایسه نیست.

وی با بیان اینکه زمان رسیدن کالا به مقصد در ایران در قیاس استاندارد جهانی است به برخی از مشکلات رانندگان مانند کمبود و گرانی قطعات، شرایط سخت کاری و فرسودگی ناوگان‌ها نیز اشاره کرد و گفت: در شرایط تحریم با همدلی و هم افزایی می‌توانیم تا حد زیادی این مشکلات را پشت سر بگذاریم.

مطاعی به خدمات ارزنده رانندگان در دوران دفاع مقدس در نقش تدارکات اشاره کرد و به رانندگان کرمانشاهی قول داد که مشکلات آنها را در مرکز پیگیری کند.

 جا به جایی ۹میلیون تن کالا از جاده‌های کرمانشاه

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه نیز در این مراسم گفت: در طول یک سال گذشته ۹ و نیم میلیون تن کالا، چهار میلیون مسافر و یک و نیم میلیون تن کالای ترانزیتی از طریق جاده‌ای استان جابه‌جا شده و عبور ۴۶۷ هزار مسافر نیز از مرزها ثبت شده است.

فریبرز کرمی با بیان اینکه جاده‌ها مانند رگ و شریان‌های حیاتی در کشور ما عمل می‌کنند، افزود: در طول یک سال گذشته ۵۳۴ کیلومتر جاده استان روکش و لکه‌گیری و شانه‌سازی شده و از ۶۶ نقطه حادثه‌خیز شناسایی شده استان، تاکنون ۱۵ نقطه مرتفع، ۱۶ نقطه در دست اجرا و ۳۵ نقطه حادثه خیز نیز سال آینده بر طرف خواهد شد.

وی همچنین به نصب ۴۴ کیلومتر نیوجرسی و ایمن‌سازی جاده، روشنایی ۹۵ کیلومتر جاده شهری و بین شهری به صورت امانی، هزار و ۶۰۰ کیلومتر خط کشی، نصب ۸۷۰ تابلو اخباری و اطلاع‌رسانی و هشت هزار و ۵۰۰ تابلو علائم رانندگی و ۸۴ دور برگردان و دماغه حادثه خیز در طول یکسال گذشته اشاره کرد.

کرمی در بخش دیگر از سخنان خود افزود: تمام تجهیزات و امکانات راهداری استان برای فصل زمستان مجهز شده است.

او از خرید ۳۳ هزار تن شن و هفت هزار تن نمک برای بارش احتمالی برف در فصل زمستان خبر داد و گفت: راهداری کرمانشاه با ۳۲۵ دستگاه برف روب، ۴۸۰ نیرو در قالب ۴۴ گروه در آمادگی کامل به سر می‌برد.

۱۰درصد تلفات جاده ای رانندگان  حمل و نقل عمومی است

رییس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به کشته شدن ۱۷ هزار نفر در جاده‌های کشور در سال گذشته، گفت: ۱۰ درصد از این تلفات شامل رانندگان بخش حمل و نقل عمومی است.

سرهنگ محمدرضا حیدری در ادامه تلفات حمل و نقل عمومی کرمانشاه را کمتر از میانگین کشوری دانست.

وی حل مشکلات ترافیک جاده‌ای را کاری تیمی و بین بخشی عنوان کرد که نیاز به همدلی و همراهی تمام بخش‌های ذی‌ربط است.

حیدری همچنین از صدور دفترچه حمل و نقل و مسافربری رانندگان کمتر از یک روز خبر داد و بیان داشت: پلیس راه حتی در روزهای تعطیل برای رانندگان دفترچه صادر می‌کند.

در این همایش از ۵۱ نفر از رانندگان، راهداران و شرکت های مسافربری و باربری تجلیل شد.

استان کرمانشاه در مجموع بیش از هشت هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.

هم اکنون ۲۴۳ دستگاه اتوبوس، هزار و ۳۶۵ مینی بوس و یک هزار و ۲۰۸ دستگاه خودرو سواری در ناوگان حمل و نقل عمومی کرمانشاه به مسافران خدمات می‌دهند.

۲۷ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در این استان هم اکنون با امکانات لازم پذیرای ارائه خدمات به مسافران و هموطنان هستند.

همچنین بیش از سه هزار و ۵۶۱ هزار راننده برون شهری در استان کرمانشاه مشغول فعالیت هستند.

بیش از ۲ میلیون نفر در ۳۲ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستای استان کرمانشاه سکونت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.