محمدحسین صادقی روز شنبه افزود: با پرداخت این مرحله مطالبات ۲هزار و  ۱۰۰ نفر از مالباختگان این پرونده به صورت کامل تسویه شد.

آنچنان که روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه به نقل از صادقی نوشته است: تمام سپرده‌گذارانی که باقیمانده طلب آنها با کسر وجوهی که در زمان فعالیت محکوم علیه با عنوان سود دریافت نموده‌اند و نیز با حساب پرداخت‌های مراحل پیشین تا ۲۶۰ میلیون ریال، به صورت کامل تسویه شده است.

دادستان کرمانشاه یادآور شد: با واریز امروز شنبه، صرفا بخشی از طلب ۵۰۰ نفر از شکات پرونده باقی مانده که البته در این مرحله به حساب هر کدام از این افراد هم مبلغ ۱۶۰ میلیون ریال واریز شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در این چهار مرحله تمام مطالبات ۱۱ هزار و ۲۸۸ نفر از مالباختگان به صورت کامل تسویه شد، عنوان کرد: در مجموع در چهار مرحله ۱۲۰ میلیارد تومان به حساب مالباختگان پرونده گلیم و گبه کرمانشاهان واریز شده است.

صادقی همچنین از تلاش برای تسویه طلب ۵۰۰ شاکی باقیمانده این پرونده خبر داد و گفت: با تلاش مجدانه تسویه مانده طلب بقیه شکات نیز تا حصول نتیجه دنبال خواهد شد.

مدعی العموم کرمانشاه افزود: نیازی به مراجعه مالباختگان به دادسرا نیست و واریز به حساب‌های آنها در بانک ملی انجام شده که از طریق دستگاه‌های خودپرداز یا شعب بانک ملی سراسر کشور قابل برداشت است.

صادقی اضافه کرد: افرادی که مانده طلب آنها تا ۲۶۰ میلیون ریال است و حساب آنها در این مرحله تسویه نشده و یا افرادی که سپرده آنها بیش از مبلغ تعیین شده است و کمتر از ۱۶۰ میلیون ریال در این مرحله به حساب آنها واریز شده، می توانند برای بررسی موضوع به شعبه نهم اجرای احکام کیفری واقع در کوچه ثبت مراجعه کرده یا مشخصات خود را از طریق سامانه پیغام گیر صوتی(۰۸۳۳۷۲۳۲۲۳۹۲) برای بررسی مجدد اعلام کنند.

بزرگترین کلاهبرداری تاریخ کرمانشاه

به گزارش ایرنا، پرونده ۱۲۲ هزار صفحه‌ای محمدرضا مشیری، رئیس شرکت مکتب فرش، گلیم و گبه کرمانشاهان بهمن ۹۶ و ۱۴ ماه پس از دستگیری مشیری به نتیجه رسید.

مشیری با تبلیغات گسترده و وسوسه‌کننده به مردم وعده می‌داد که به پول آنان «سودهای تضمینی ۶۰ و ۷۲ درصدی» می دهد و البته این کار را هم می‌کرد؛ او از محل آورده‌های نجومی شرکت، سود سرمایه‌گذاران را به صورت قطره چکانی می‌پرداخت.

آنچه بیش از همه باعث گرایش روز افزون شهروندان به سوی مشیری می‌شد، حمایت رسمی و علنی برخی مدیران وقت از او و تبلیغات سنگین و مستمر در صدا و سیمای استانی و چند نشریه پرمخاطب بود. مشیری حتی به عنوان کارآفرین نمونه هم معرفی شد.

بیشتر فعالیت‌های این کلاهبردار در پوشش کارگاه‌های تولید و فروش فرش، گلیم و گبه و سنگ‌های تزئینی بود و او مدعی بود که چون صفر تا صد چرخه تولید را ایجاد کرده به راحتی صد درصد سود می‌کند که بخشی از آن را خودش برمی‌دارد و بخشی را به سهامداران می‌دهد.

اما با ورود دستگاه قضایی مشخص شد که یک کلاهبرداری بزرگ در جریان است.

مشیری سرانجام در ۱۰ آبان ۹۵ و بنابر اعلام نیروی انتظامی در حال خروج از کشور دستگیر شد.

پرونده رئیس شرکت مکتب فرش، گلیم و گبه کرمانشاهان بهمن ۹۶ و ۱۴ ماه پس از دستگیری مشیری به نتیجه رسید.

مشیری در نهایت از نظر اخلال در نظام اقتصادی به رد مال و ۲۰ سال حبس تعزیری و از نظر کلاهبرداری به ۱۰ سال حبس تعزیری و جزای نقدی محکوم شد که طبق قانون مجازات بالاتر در باره او اجرا شد. مجرم همچنین علاوه بر رد مال در حق مالباختگان و جزای نقدی به پرداخت معادل ۲ برابر اموال ماخوذه از مردم محکوم شد و البته ۲ دستیار او تبرئه شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.