به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدحسین صادقی روز پنجشنبه در جمع وکلای معاضدتی پرونده 'فرش ،گلیم و گبه' کرمانشاه که در سرسرای جلسات دادسرای کرمانشاه برگزار شد، از تلاش ها و پیگیری های رییس کل دادگستری استان به این پرونده تقدیر کرد و گفت: به سرانجام رساندن این موضوع یکی از اولویت های اساسی برای دادگستری استان است.
وی ادامه داد: در پرونده گلیم و گبه بیش از 13 هزار نفر مالباخته خواستار احقاق حقوق خود شده اند و امیدوارم هرچه سریعتر بتوانیم به این کار سر و سامان ببخشیم.
صادقی خاطرنشان کرد: متاسفانه این پرونده در بستر ضعف نظارتی مستمر از سوی دستگاه های مرتبط، تبلیغات گسترده و اغواء کننده بصورت محیطی و رسانه ای از سوی متهم، وضعیت خاص اقتصادی و معیشتی مردم استان، خلاء ناشی از فراهم نبودن زمینه برای سرمایه گذاری مطمئن و عدم اهتمام به جذب نقدینگی دراختیار مردم شکل گرفت.
دادستان کرمانشاه گفت: اگر مداخله رییس دستگاه قضائی استان نبود، متهم در زمان مناسب پس از انتقال وجوه گردآوری شده به خارج از کشور فرار می کرد و تعداد مالباختگان بسیار بیشتر از رقم فعلی می شد.
وی با بیان اینکه روند مراجعه شکات برای ثبت اظهارات و تعیین وکیل رایگان مطابق برنامه زمان بندی شده در حال انجام است از روند کار و رسیدگی به پرونده اظهار رضایت کرد و گفت: پرونده در حال آماده شدن برای ارسال به دادگاه‌ است و فرآیند بازاریابی و فروش اموال نیز در دستور کار قرار دارد.
صادقی تاکید کرد: بدون شک دستگاه قضایی از همه ظرفیت های قانونی پیش روی خود برای استیفای حقوق مالباختگان استفاده خواهد کرد.
وی در پایان ضمن تقدیر از وکلای مرکز مشاوران ماده 187 به سبب همراهی خوب آنها از مالباختگان خواست اطلاعات صحیح پیرامون اقدامات قضایی بعدی را منحصرا از طریق سامانه پیامکی، اطلاعیه های روابط عمومی دادسرا یا کانال ارتباطی مرکز وکلا و مشاوران دریافت کرده و به شایعات بی اساس که هرازگاهی منتشر می شود توجه نکنند.
7458/8066 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.