داوطلبان حضور در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان کرمانشاه می توانند در ۶ فرمانداری کرمانشاه، اسلام‌آبادغرب، قصرشیرین، کنگاور، سنقروکلیایی و پاوه برای نام نویسی اقدام کنند.

همچنین براساس اعلام ستاد انتخابات داوطلبان کرمانشاهی علاوه بر مراکز ذکر شده می توانند در ساختمان وزارت کشور و نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور نیز کار نام نویسی خود را انجام دهند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در این باره به ایرنا، گفت: شرایط برای برگزاری انتخاباتی پرشور و حداکثری در استان فراهم شده و خوشبختانه مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

«محمدابراهیم الهی تبار» با اشاره به اینکه نامزدها می توانند به مدت هفت روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ عصر کار ثبت نام خود را انجام دهند، گفت: پس از نام‌نویسی داوطلبان، به صورت سیستمی مراجع چهارگانه استعلام‌های لازم‌ را انجام می دهند و سوابق داوطلبان را در اختیار ستاد انتحابات کشور و فرمانداری ها قرار خواهند داد که مستندی برای بررسی صلاحیت محسوب می‌شود.

وی توضیح داد: فرمانداران از ۱۷ تا ۲۶ آذر ماه فرصت دارند که صلاحیت داوطلبان انتخابات را بررسی کنند و پس از آن هیات نظارت تایید صلاحیت نامزدها را بررسی می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه در رابطه با مدارک موردنیاز برای نام نویسی گفت: ارایه شناسنامه، کارت ملی، عکس ۳ در۴، مدارک پایان خدمت و آخرین مدرک تحصیلی اجباری است.

الهی تبار توضیح داد: داوطلبان باید حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و یا معادل آن، حداقل ۳۰ و حداکثر ۷۵ سال سن داشته باشند و حداقل ۶ ماه از استعفای کارکنان ارگان ها گذشته باشد.

وی در رابطه با ساختار ستاد انتخابات در استان کرمانشاه نیز گفت: این‌ ستاد متشکل از کمیته های پشتیبانی، کمیته فناوری اطلاعات، روابط عمومی، امنیتی، حراست و کمیته حقوقی است.

معاون سیاسی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه کمیته حراست کار استعلام لازم‌ از ثبت نام کنندگان‌ را برعهده دارد، گفت: بخشی در استانداری تشکیل شده که به صورت مستمر عوامل اجرایی انتخابات را آموزش می دهد.

فرآیند الکترونیکی انتخابات در کرمانشاه

رییس ستاد انتخابات کرمانشاه با بیان اینکه فرآیند انتخابات در استان الکترونیکی است، افزود: از ۲۵ فرآیند انتخابات ۲۴ فرآیند آن به صورت الکترونیکی خواهد بود.

الهی تبار اضافه کرد: از زمان شروع دستور انتخابات توسط وزیر کشور تا زمانی که رای گیری شروع شود، کل فرآیند به صورت الکترونیک‌ خواهد بود اما رای گیری و شمارش به صورت دستی انجام می شود.

وی تاکید کرد: الکترونیکی‌کردن انتخابات سلامت را به شکل گسترده ای فراهم می کند و اعتماد مردم را افزایش می دهد.

معاون سیاسی استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: میانگین مشارکت در ۱۰ دوره انتخابات مجلس در کل کشور ۶۶.۱ درصد و در استان کرمانشاه ۵۹.۱۵ بوده و بیشترین حضور کرمانشاهی ها در انتخابات مجلس پنجم با ۷۶ درصد و کمترین حضور در انتخابات مجلس اول با ۳۷ درصد ثبت شده است.

الهی تبار با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس گفت: مردم به کسانی رای دهند که بتوانند نماینده فضایل یک منطقه باشند و وظیفه اصلی که قانون گذاری و نظارت خوب است را اجرایی کنند.

وی همچنین در باره استفاده از امکانات دولتی توسط نامزدها گفت: ظرفیت های حاکمیت نباید در اختیار تبلیغات انتخاباتی قرار گیرد از این رو ابلاغیه های لازم در این زمینه به دستگاه های اجرایی صادر شده است.

الهی تبار انتخابات مجلس را صحنه تبدیل شعار به شعور دانست و گفت: امیدواریم‌ در فضای انتخابات همه سلیقه ها اندیشه ها و گرایش های سیاسی در انتخابات حاضر شوند.

در حوزه انتخابیه کرمانشاه سه نماینده، در حوزه انتخابیه اسلام آبادغرب و دالاهو یک نماینده، در حوزه انتخابیه قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل‌ذهاب یک نماینده، در حوزه انتخابیه کنگاور، هرسین و صحنه یک نماینده و در حوزه سنقروکلیایی نیز یک نماینده راهی صحن مجلس شورای اسلامی خواهند شد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۳ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است و هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.